tirsdag den 5. december 2006

Læserationering!

2273
1
2006-12-05 21:31:46
2006-12-05 19:31:46
Mit lokale bibliotek har lige været lukket i 14 dage – og selvom det er genåbnet, er det meget begrænset, hvilke bøger man kan låne der pt. da de endnu ikke har fået indtastet alle deres bøger i den nye base. (Grundet kommunesammenlægning) Heldigvis var det muligt at låne Roms porte - den første bog i Conn Igguldens firebindsserie om Gajus Julius Caesar. De andre tre bind var desværre ikke hjemme – og det kan ikke lade sig gøre at reservere bøger for tiden - så det kan nemt komme til at vare rigtig længe, førend jeg kan få fingre i bind 2-4. Derfor har jeg også en plan om at forsøge at rationere læsningen af bogen – men det er nemmere sagt end gjort – for den er rigtig god. Er allerede nået til side 143... Jeg ved ikke om min pludselige interesse for Romerrigets kejsere – i sær Caesar og Augustus - skyldes, at jeg lige har været i Rom eller at jeg i løbet af oktober/november så alle 12 afsnit af ROME (Der netop handler om Caesar) to gange. Men – det er vel egentlig også fuldkommen ligegyldigt, så længe jeg finder emnet ualmindeligt interessant :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar