onsdag den 29. marts 2017

Den er jeg vældig spændt på

I november købte jeg krokusløg til den formidable sum af 17,- pr. løg.

Så meget plejer jeg slet ikke at give for løg - og da slet ikke krokusløg - men jeg syntes den var smuk på billedet, så jeg investerede 85,- kroner i fem løg.

Løgene blev lagt i forhaven, så jeg vidste hvor jeg havde lagt dem.

I meget lang tid har jeg gået og spejdet og tænkt, at løgene nok var gået til, men så pludselig for nogle uger siden, dukkede der nogle små spidser op...og i dag havde den ene af dem sørme en knop.

Nu venter jeg så bare på sol og lidt lunere temperaturer, så jeg kan se den udsprunget.
Navnet på den er  'Crocus imperati de Jager'.

14 kommentarer:

  1. Ja, det var jo litt av en pris på løkene, men det er nok helt sikkert verdt det!
    Jeg liker så godt stripete crocus :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg også...desværre er den slet ikke så stribet indeni... (Er ved at lave indlæg om den udsprunget)

      Slet
  2. Spännande ! Den ser fin ut, du får återkomma med bild när den öppnar sig. I höst skall jag plantera mera krokus, det är länge sedan jag satt någon tidig lökväxt i trädgården men den här tiden är krokus till sådan glädje så det vill jag ha överflöd av nästa år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er i gang med indlægget :)
      Jeg tror jeg har købt og lagt mellem 1000-2000 krokus her i min lille have. Mange af dem kommer troligt igen år efter år, mens andre forsvinder efter nogle år.

      Slet
  3. Måtte lige google. Den er da så flot ud, kan godt forstå du blev nødt til at købe nogle løg trods den lidt hamper pris. De der lidt mørkere striber gør noget helt specielt. Er alle fem løg kommet op? Måske du er heldig, at den åbner sig på fredag, hvor vi igen skal få det skønneste havevejr - håber at du så er klar med kameraet :-). Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, alle fem løg er kommet op. Smider et indlæg op om lidt. Skal lige have skrevet det færdigt.

      Slet
  4. Den ser fin Esther, håber da også de andre dukker op og glæder mig til at se den åben :o))
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Indlægget er på vej...vil lige svare kommentarer først :)

      Slet
  5. Hej Esther

    Alletiders godt du har prøvet noget mere specielt!
    Ser iøvrigt at eurobulb har den:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten

      Det må være (have)alderen...der gør at jeg pludselig begynder at investere i mere specielle planter ;) Jeg købte mine løg hos blomsterverden.dk.

      God lørdag :)

      Slet
  6. Det bliver spændende at se den udsprunget, om den nu også er alle pengene værd :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg den er, selvom den ser anderledes ud, end jeg troede. Indlægget er på vej.

      Slet
  7. Du forstår at skabe en spænding.... glæder mig til at se den lille yndighed i fuld udspring! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så kig med igen om en times tid...skal lige have lavet indlægget færdigt :)

      Slet