lørdag den 1. april 2017

Den er pengene værd!

Da jeg tog på arbejde fredag morgen, var der stadig kun den ene blomsterknop i min 'De Jager'....men så slog vejret jo om til sløret sol og varme - og jeg skal da lige love for der var sket noget, da jeg kom hjem. Ret imponerende.






 Den ser godt nok ikke helt ud, som jeg havde forestillet mig, men jeg er yderst tilfreds med den.

Her til morgen - lidt i 7 - tog jeg et billede, så I kan se, hvorfor jeg (også) er yderst tilfreds med den.
Kan du se det?

Hvis ikke, er her lidt hjælp: Jeg satte fem løg...prøv at tælle knopperne :)

En anden af mine nye krokus, er jeg også meget begejstret for. 'Spring Beauty' hedder den.
Den er desværre ikke særlig glad for det varme vejr vi pludselig har fået...i hvert fald er flere af bladene på de endnu ikke-udsprungne begyndt at visne.

Her er det 'Jeanne D'Arc' (også en ny)
 ...og endnu en ny; 'Remembrance'
 I dag står den på nedvaskning af udestuen og ompotning og såning, hvis jeg ellers kan nå det hele. Den der udestue kan godt tage en hel dag at komme igennem, men så er der da heldigvis også en dag i morgen.

Hav en dejlig lørdag.

19 kommentarer:

  1. De Jager er så fin og rent win win med antallet af blomsterhoveder. De andre er nu også ret så så fine. Her står den på havearbejde, min mands ansigtsudtryk i går var priceless, da jeg fortalte mig, at drivhuset skulle tømmes for at blive rengjort :-) :-). Var det nu også helt nødvendigt, mente han?. Så det skal også gøres her en af dagene. God arbejdslyst og weekend til jer. Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skønt, når et køb viser sig at være fint, selvom det var dyrt.

      Haha...jeg kan genkende det med "skal det hele tømmes?" omend Carsten godt ved, at vi kun flytter noget af det ud....rengør den ene side...sætter på plads igen...osv...
      Carsten fik faktisk vasket udestuen ned i går - han er for dejlig :) Jeg kunne nøjes med at vaske/tørre alle urtepotter etc. af.

      Slet
  2. Hvor er det godt når man får valuta for pengene, den er meget smuk 💜

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er det. Så jeg har fået mod på at anskaffe mig flere "specielle" løg til efteråret. Måske slet ikke så tosset med færre løg, havens størrelse taget i betragtning. Haha.

      Slet
  3. Hej Esther

    Jamen ja, det ser da dejligt frodigt ud - De jäger er rigtig nok - den nærmest brunlige tegning er dens kendetegn!

    Ha en dejlig have lørdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var dejligt den viste sig at være pengene værd.

      Hav en god søndag :)

      Slet
  4. Ja jeg tror da også, at den krokus var pengene værd, den er rigtig fin.
    God lørdag

    SvarSlet
  5. Veldig fine crocus, og jeg forstår godt at du er fornøyd med de! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er fine. Lige nu står de fleste af dem i krukker/baljer, så håber at kunne finde plads til en del af dem i selve bedene. Det kunne være rart.

      Slet
  6. Fint at du er tilfreds.

    SvarSlet
  7. Den ene smuksak efter den anden, hvor har du nogle fine krokus.

    Knus :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, gik lidt amok i krokusindkøb i efteråret :) Knus

      Slet
  8. Dejlige krokus du viser, og så mange forskellige!
    Mine er vist slut for i år, men så er der andet at glæde sig over heldigvis.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes ofte jeg oplever, at tingene her i haven er bagud i forhold til andres. Det skyldes jo nok at haven her om foråret ligger meget i skygge pga. plankeværket.
      Det er den bedste tid på året lige nu...hvor der nærmest dukker nye blomster op i haven, hvis ikke hver dag, så i hvert fald et par gange om ugen.

      Slet
  9. Wow så sköna krokusar, klart du är nöjd med skönheterna!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja...flere af dem er smukkere end på billedet :)

      Slet
  10. Hej Esther!
    Så fina krokus, mina börjar så smått att blomma. Skall bli spännande att se alla nya som jag satte förra hösten.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet