tirsdag den 18. april 2017

Det var så den påskeferie

Som sædvanlig gik ferien alt for hurtigt.
Skærtorsdag ville vi gerne i haven, men som jeg skrev i sidste indlæg, så var vejret ikke med os.

Langfredag var det så rigtig godt havevejr, men den dag kørte vi over til min søster i Jylland ved middagstid. (Efter jeg havde siddet i 3-4 timer om morgenen og ompottet alle de små frølinger, jeg manglede at ompotte.) Så jeg nåede altså ikke i haven, men er glad for jeg nu har fået ompottet.

Vi ankom Aller ved 16-tiden. Siden sidst havde de fået lavet et mægtig fint skilt til deres B&B.
Min søster har fødselsdag i næste uge, så den fejrede vi fredag aften ved at spise på "Den gamle grænsekro".
Jeg fik en aldeles glimrende wienerschnitzel :)
Lørdag var vi med til loppemarked, afholdt i deres lade. Det var dog en temmelig kølig fornøjelse, da det blæste for meget, men det var nu ganske sjovt alligevel.

Lørdag eftermiddag trillede vi så til Sjælland igen - og jeg opdagede, at de frø jeg havde sået for blot nogle dage siden, allerede var begyndt at spire.

Her er det pragtsnerlerne på 3. dagen....nu er de endnu større. Det går godt nok hurtigt.
Søndag havde vi påskefrokost med gode venner - det varede hele dagen, så vi nåede aldrig i haven. Det blæste forøvrigt også, så det ville næppe have været en stor fornøjelse.

Igår, 2. påskedag var det slet ikke vejr til at gå i haven og da vi desuden skulle køre lidt i 12, kunne det være så som så.

Vi havde nemlig en aftale med Carstens børn om at spise sammen med dem på Frederiksberg.
Bagefter havde vi lyst til at strække benene lidt - på trods af den stride blæst - så jeg foreslog naturligvis at vi gik en tur i Haveselskabets Have, som ligger meget tæt på Allegade. Den var de heldigvis med på :)
 Vinden bed dog temmelig meget, så det var rart at komme tilbage til bilen og køre hjem igen.

Her lidt billeder fra vores korte gåtur.




Jeg tog ikke så forfærdelig mange billeder. For det første var der endnu ikke så meget at fotografere, for det andet var det pivkoldt for hænderne (Havde ikke handsker med.)

I dag er det atter hverdag, så når næppe i haven før i weekenden igen, da jeg for det meste er for træt, når jeg kommer hjem. Det gør nu heller ikke så meget, for den bidende vind er godt nok irriterende.

12 kommentarer:

  1. Det har været en kølig og våd påske - dog med fine timer ind imellem. Selv om vi er haveentusiaster, så er der alligevel grænser for, hvad vi render rundt i ude i. I dag er her også bidende koldt - det er blevet til en tur i drivhuset - ikke andet! Dejligt du trods alt fik ompottet en masse. For selv om det er bidende koldt ude, gror det godt inde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var dejligt at få ompottet.
      Jeg er godt nok træt af kulde og orkede næsten ikke at stige ud af sengen her til morgen, da jeg kunne se at skuret var totalt hvidt af rim på taget. SUK.

      Slet
  2. Det er jo fint at du fikk pottet om dine frøplanter, for det må jo gjøres det også. Dine frøplanter ser da flotte ut!

    SvarSlet
  3. I har da været vidt omkring - dejligt. Den ferie fik hurtigt ben at gå på. Hold op det har været koldt de sidste par dage. Dejligt du nåede at få ompottet :-). Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den ferie var alt for hurtigt overstået....sådan er det jo altid med ferier synes jeg.

      Slet
  4. Påsken var godt nok alt for kort, men I nåede da en helt masse. Fine billeder fra Haveselskabets have, jeg besøgte den for første gang sidste år.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja, Haveselskabets have er fin, selvom der endnu ikke var så meget at kigge på derinde.

      Slet
  5. Ja man skal arbejde hårdt for at holde varmen, men det var bedre med lidt hygge i stedet for at gå og fryse derude. Der er rigtigt gang i dine såninger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er rigtig godt gang i frølingerne, næsten lidt for meget...i hvert fald så længe det stadig er så koldt.
      Jeg plejer at sætte tomaterne i udestuen omkring 1. april...de står stadig og fylder vildt i køkenvindueskarmen. Tør ikke stille dem derud, når det stadig er så koldt.

      Slet
  6. Nu är det dags att kylan ger vika, vi har frost varje natt - usch säger jag. Tjusiga bilder från Haveselskabets trädgård, blommande Rhododendron är alltid en upplevelse.

    Ha det så gott!

    SvarSlet
  7. I fik da set en masse, selvom det ikke var havevejr :-)

    SvarSlet