lørdag den 22. april 2017

En lang lørdag

Var allerede ude ad døren ved 8-tiden i morges, da et par af os fra Roskilde-Køge Afdelingen havde sagt ja tak til at deltage i Haveselskabets "reklame-arrangement" for CPH Garden på Ro's Torv i Roskilde.

Fra 9.10 til 17.20 var jeg "på arbejde" - så jeg er godt øm i benene nu og også lidt træt i hovedet, så inden længe kravler jeg i seng.

Da jeg kom hjem ved halv syvtiden, tog jeg lige et par billeder i haven, hvor flere narcisser er sprunget ud. Desværre er skiltene forsvundet ved disse her, men de er nu kønne alligevel.

Et oversigtbillede over vores stand på Ro's Torv.
 Annette Heick skal være konferencier på CPH garden, så hun var også forbi og "freestylede" en times tid.

Her er det Anja Barfod hun interviewer. (Anja arbejder i Rådgivningen i Haveselskabet.)
 Det var en hyggeligt dag med masser af havesnak, men som sagt var det også en lang dag.

Hjemme havde Carsten knoklet i haven med at lave et nyt "kattesikringstativ" til rønnebærtræet, da det gamle, var begyndt at "gnave" i træets bark.

Denne anordning er sat op med surrings-stropper (tror jeg det hedder) i stedet for skruer, som det første stativ.
 I morgen bliver det tidligere omtalte projekt forhåbentlig færdigt - det kommer an på vejret.

Her til sidst lidt flere nyudsprungne narcisser - med navn:

 'Johann Strauss'
 Narcissus Jonquilla 'New Baby'
Nu varer det ikke længe før tulipanerne i mistbænken springer ud :)
 ...og nu godnat herfra :)

12 kommentarer:

  1. Jamen godnat Esther

    Jeg er ret spændt på CPH garden. Om det bliver kedeligt "middel of the road" pynterier i grand prix stemning med Annette Heick som konferencier... eller om de tør noget andet?
    Spændende narcisser du kan vise!

    Sov godt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber det bliver et godt show. Annette Heick er valgt fordi hun er havemenneske med stor H.

      Jeg er meget spændt på både især showhaverne - men vil sikkert også synes godt om udstillingshaverne og de arbejdede værksteder....nå ja...og finder vel også noget interessant i salgsstandene...haha...
      Det er sørme godt jeg ikke har mere plads i haven, så bliver det jo billigt at være derinde. :)
      Mht. narcisserne så havde jeg faktisk taget fejl af en af dem...det var slet ikke 'Minnow' -tror jeg da,....men i stedet en Jonquilla 'New baby'.

      Slet
  2. Ja det har da været en lang dag, håber du sover godt.
    Den første påskelilje du viser billede af, har jeg også. Jeg er ikke glad for den, for stilken er ikke god, den kan slet ikke holde hovedet. Mon du har erfaret det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sov desværre elendigt, så har haft en gevaldig hovedpine det meste af dagen....så typisk.
      Men - vi nåede da lidt i haven.
      Mht. den første narcis, så kiggede jeg lidt nærmere på den i formiddags, efter jeg havde læst din kommentar. Lige umiddelbart føles det som om den har en ret stiv stilk, der sagtens kan holde hovedet. Det kan jo være det ændres med tiden? :)

      Slet
  3. Ja, jeg lever også i spænding som Karsten m.h.t. CPH garden. Men det er jo første år, så måske skal man bare juble over initiativet og støtte godt op om det. Kunne godt frygte lidt rigeligt pyntesyge og salgs-messe-halløj, men har besluttet at glæde mig. Der er jo ingen grund til at kritisere på forhånd.
    Og du og dine udholdende fæller skal da slet ikke have kritik! Som I dog knokler.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja vi knokler os frivillige...vi vil så gerne at CPH Garden bliver en kæmpesucces. Vi mangler sådan et shov/udstilling i DK....hvis det bliver en succes, er det jo muligt at det bliver en tilbagevendende begivenhed. Dog næppe hvert år...men så hvert andet ville jo også være fint.

      Slet
  4. Nye initiativer kan man kun ønske velkomne, og første gang er jo altid noget af et eksperiment.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Alle sejl er sat til for at det bliver en succes. Den vigtigsta faktor;vejret kan vi desværre ikke gøre noget ved....så jeg håber bare på tørvejr...så har jeg da ikke ønsket for meget.

      Slet
  5. Flotte narcisser!

    SvarSlet
  6. Jag säger inte god natt men väl god kväll! Hoppas du vilat ut efter gårdagen, det är ju så trevligt att få prata trädgård med likasinnade en hel dag men det känns att krafterna är uttömda.

    Jättefina narcisser som blommar i det kalla vädret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er hyggeligt at snakke have med folk, men man bliver træt i hovedet. Vi stod i centerets mest trafikerede "knudepunkt"..så der var "støj" hele tiden...men det var en god oplevelse, selvom jeg var meget træt.

      Slet