søndag den 23. april 2017

Sikke et teater!

Godt nok er det nyeste projekt ikke indviet med planter endnu, men nu får I det at se.

I vinters kom jeg på (endnu) et lille byggeprojekt til Carsten - han skulle jo så nødig blive arbejdsløs...hihi.

Projektet gik han i gang med i påskeferien.
Der blev indkøbt træ....malet med træbeskyttelse...og så skulle brædderne samles.
Nogle af jer har nok gættet nu, at han har bygget mig et aurikelteater.
Det blev hængt op forleden - på den ene side af det store skur - selvom det manglede at få listerne på.

I dag fik han sat de sidste lister på og fik det givet den sidste gang træbeskyttelse.

Her ses det fra begge sider.
 Nu skal det bare lige tørre ordentlig igennem og så skal jeg have sat de første lerpotter med aurikler i det. Det skal jeg nok vise billeder af, når jeg når så langt.
Vi nåede også lidt andet idag, men det skriver jeg om i morgen.

15 kommentarer:

  1. Flot!!!! For det første er det en rigtig god ide med teatret, det er superflot og Carsten er så dygtig kan jeg se:-) Tillykke med det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have. Har givet rosen videre...og ja, han er rigtig dygtig til at bygge projekter til mig :)

      Slet
  2. Flot ser det ud, ja vi er heldige med vores dygtige mænd :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der var meget jeg ikke havde fået lavet uden Carstens hjælp :)

      Slet
  3. Hej Esther
    Så fik jeg læst op herinde ved dig, først og fremmest hvor er det et flot Aurikel theater Karsten har bygget og jeg kan se at han går ikke ned på udstyr til at bygge på og med :o)
    Det må have været en spændende oplevelse inde på Ro's torv, men som regel så bliver man træt i benene af at stå en hel dag og snakketøjet har sikkert heller ikke haft meget pause.
    Har du lyst til at tage med til Kolding 2 pinsedag så kører jeg derover ? Der er blogtræf i geografisk have.
    Knus og Kh fra mig.
    PS. har du set at Ninja har fået flere aurikler :o)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak, jeg har set hendes aurikler...suk :) Haha...godt hun trods alt bor 5 kvarters kørsel herfra.
      Jeg er superglad for teateret, kan du tro - det er altså skønt at Carsten er så god til at bygge ting til mig :9
      Mht. Kolding, så kan jeg ikke svare dig endnu, da jeg endnu ikke ved, hvornår jeg skal have elever til eksamen og være censor. Det er jo i juni måned det foregår og det kræver noget forberedelse.
      Jeg ved endnu ikke, hvornår vi får datoerne at vide, men det plejer at være her i slutningen af april.

      Slet
  4. Hvor er det fint og endnu finere, når skuespillerne er på plads! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Ja, jeg glæder mig også til at lade dem komme på plads. I starten vil de dog have rigeligt med plads, da jeg kun har syv aurikler...men nu er teateret med vilje lavet lidt stort, så jeg kan indkøbe aurikler af og til...(Haha...inden jeg får set mig om har jeg jo nok været endnu en tur hos Ninja og købe aurikler...så teateret er fyldt...) Det er i hvert fald planen.

      Slet
  5. Super god i de Esther og teatret er blevet så slot. Det bliver et skønt syn med auriklerne. Det skal du nok hurtigt få fyldt op :-). Kender godt til det der med projekter, skuldrene kommer længere og længere ned på min gemal hver gang jeg nævner en ny ide. Det skal dog siges, at han er god til at få dem i opfyldelse, måske bare ikke lige altid i mit tempo :-) :-). Kh Mette

    SvarSlet
  6. Det ble jo flott! Aurikler er så fine når de står i et sånt teater.

    SvarSlet
  7. Det er Carsten sluppet godt fra :) :) - flot arbejde... :)

    SvarSlet
  8. Hej Esther!
    Så fint det blir med dina lerkrukor och Aurikler.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  9. Hej Esther
    Hvor er det et skønt teater Carsten har bygget. Godt han har bygget det så stort, for kender jeg dig ret er det snart fyldt op ;)

    SvarSlet
  10. Utroligt hvad de arme mænd må stå model til rundt omkring i kvindernes haver. Enten nyder de faktisk at lave lidt fornuftigt ind imellem, eller også får vi et oprør af dimensioner en dag, hvor de forstår de er mange nok til at tage kampen op. "De misbrugte mænds oprør" - eller?
    Jeg går altid selv i gang, og ofte vil manden gerne være med. Det er så hyggeligt at arbejde sammen.
    Håber du kan holde liv i auriklerne. De skal vel have masser af vand, når de hænger i solen i lerpotter.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  11. Kære Esther.
    Jeg elsker projekter der involverer lidt snedkerarbejde, Ros til manden din, det er da nydeligt udført. Sort og terracotta står godt til hinanden, er sikker på det bliver en succes. Senere måske hængepetunia ?

    Venligst
    Henrik

    SvarSlet