torsdag den 20. juli 2017

Næsten klar til åben have

 Tænk - min tidsplan for klargøringen af haven har næsten holdt.

Det er altså lidt imponerende, da jeg forlængst har lært, at havearbejde altid tager længere tid, end man regner med.

Her til aften fik jeg nået at feje alle stierne inden himlens sluser åbnede sig. tal lige om timing; det begyndte at dryppe, da jeg var næsten færdig.

I morgen skal vi lige have ryddet op i udestuen (Det kan man jo også gøre i regnvejr) og så ellers få lavet skilte til plantesalg og salg af kaffe/te/kage - og hvis det ellers holder tørt få stillet borde op.

Jeg skal også nå at indkøbe lidt sommerblomster til mine ledige potter - og plante dem.

Nå ja, og så skal jeg have "pyntet" mit plantebord (=Stillet lidt ting og sager på bordet)

Indgangen til haven er lige nu fyldt godt op af planter til plantesalget - faktisk står de på naboens matrikel, men vi har så søde naboer, at vi også må låne deres "for-terrasse" til vores arrangement.
 Ellers kommer her en lille rundtur i haven - uden ord.

















Nu håber jeg så bare på tørvejr, for ellers kommer der vist ingen gæster.

22 kommentarer:

  1. I ser ud til at være klar, klar :) God fornøjelse - håber I får besøg stille og roligt, så I kan nå at snakke sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja det var en dejlig oplevelse - også selvom vejret ikke ville være med om søndagen. Jeg nåede at snakke mere med de gæster, der var der, når der ikke var så mange andre. Men man kan vist aldrig nå at tale med alle.

      Slet
  2. Hej Esther

    jamen det ser da storartet ud! Det kan i roligt vise frem!

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karsten.
      Det var en meget fin weekend, selvom vejret drillede om søndagen.

      Slet
  3. Det ser godt ud:) I har været flittige. Jeg håber, der kommer mange gæster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det synes jeg der gjorde. 49 i alt selvom søndag var møgvejr.

      Slet
  4. Hej Esther.Hvor ser derbare godt ud i din have.Er sikker på at der kommeer mange gæster der kan nyde din fine have.
    Rigtig god weekend Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette. Jeg synes, der kom mange. 49 i alt, så jeg er meget glad.

      Slet
  5. Nu kan vist næsten ikke vente længere 😉 og haven er helt klar.

    SvarSlet
    Svar
    1. ...og det var vi også. Det var en dejlig oplevelse.

      Slet
  6. Hej Esther!
    Det ser fint ut, skönt att vara klar. Hoppas du får många gäster som njuter av allt det fina.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det var en meget dejlig oplevelse med åben have. Det gør jeg igen.

      Slet
  7. Det ser veldig flott ut! Dine besøkende får mye fint å se på. Lykke til!

    SvarSlet
  8. Hvor er det flot og pu-ha du nåede det, godt gået :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var dejligt at være klar :)

      Slet
  9. Kære Esther. Du har så ret, have arbejdet tager altid længere tid, og alt det man gerne skulle nå lige inden åben have...Hos mig bliver det til en liste over skal gøres, og muligvis kunne gøres hvis tiden er til det....Tak for turen rundt i haven, det skal vi faktisk huske at gøre mere. Lige komme rundt med kameraet, da vi jo selv går i haven hver dag, så ser man ikke forandringerne lige så tydeligt.
    God åben have til Jer.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide, Henrik.
      Jeg må fremover tage sådan en gåtur ca. en gang om måneden. Gerne fra de samme vinkler, så man kan se årets gang og diverse ændringer.

      Slet
  10. Rigtig god åben have, det er blevet rigtigt fint.

    SvarSlet
  11. Hvor ser det hele dog fint ud - Håber det bliver en rigtig god oplevelse

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det var en rigtig god oplevelse :)

      Slet