tirsdag den 25. juli 2017

Vil du se min have?

Som bekendt holdt jeg åben have i den forgangne weekend - og det var en fantastisk positiv oplevelse for mig.

Der var dog en ting, der "generede" mig lidt, nemlig at jeg slet ikke kunne nå at få snakket ordentligt med alle gæster. Jeg prøvede ellers.

Lisbeth fra Høneballehaven gav mig så en god ide; hun modtager nemlig gæster i små grupper - efter aftale. Så har man da tid til at snakke med gæsterne.

Jeg vil stadig holde "Åben have" en gang om året under Haveselskabet, men der er jo intet til hinder for at gæster også kan se haven på andre tidspunkter.

Faktisk var der to af mine havegæster, der spurgte mig, om det ville være muligt at se haven på et andet tidspunkt, da de kendte nogle, der ikke havde kunnet den dag, men som meget gerne ville se min have. Det sagde jeg naturligvis ja til. Jeg vil jo gerne vise min have frem :)
Jeg har derfor lavet en side om åben have i min lille store have hér.

12 kommentarer:

  1. Hej Esther

    Smart og god idé!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det synes jeg også. Godt Lisbeth fortalte om det.

      Slet
  2. Ja, det er mye bedre å snakke med folk i mindre grupper. Når det kommer så mange på en gang blir det liten tid til hver enkelt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig. Jeg synes nu også det er sjovt med Åben have; at se ens have med mange mennesker i den :)

      Slet
  3. Det er en rigtig god ide og et flot tilbud for haveinteresserede:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, så må vi jo se, om der er nogen, der benytter sig af det :)

      Slet
  4. Super du har taget den idé til dig. Hos mig er det selvfølgelig af andre grunde, for der kommer ellers ingen, men når de kontakter mig, kan jeg selv bestemme tidspunktet, det er ret godt, for det er hyggeligere at gå rundt med få og have tid til at snakke med alle. Der er ofte mange spørgsmål, det kan vi godt lide :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skønt med en masse spørgsmål og at man kan få lov til at snakke så meget om sin have - til interesserede lyttere :)

      Slet
  5. Da vi havde vores lille blogtræf, var vi 10 mennesker, og det oplevede jeg som helt ideelt, fordi alle kunne komme til orde, og alle kunne se det, der blev snakket om.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg sagtens forestille mig :) Her gik jeg højst rundt med grupper på 4 ad gangen - fordi de jo kom spredt over de tre timer her var åbent.

      Slet
  6. Hej Esther.Synes det lyder som en rigtig god ide.For det er da lidt kedeligt at have gæster i haven der bare vandre rundt uden dialig.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var vist kun to jeg slet ikke fik andet end hilst på. Det var lidt ærgerligt.

      Slet