mandag den 19. marts 2018

Mandag formiddag

Åh, hvor jeg elsker, at jeg møder sent om mandagen.

Det er luksus at kunne starte ugen stille og roligt. Jeg sover en smule længere og står op kl. 7-7.30 i stedet for kl. 6 og så trisser jeg lidt rundt, inden jeg går i gang med skoleforberedelserne.

Der er dog også tid til at tage en lille tur rundt i haven. I morges var der godt nok koldt; minus 6-7 grader, så det blev en meget kort tur.

Det bliver nu rart, når temperaturen stiger, så jeg atter kan sidde på terrassen :)

Her et par billeder fra morgenens korte tur rundt:
Helleborus i udestuen. De skal plantes ud i skyggebedene, når jorden er til at grave i.
Buksbom med rim på.
Krokus med rim på - endelig er der ved at komme knopper på flere steder.
En clematis-frøstand i det smukke solskinsvejr.
Mit lille "træ-bed", hvor det pibler op med løgplanter :)

20 kommentarer:

  1. Mandag er bare den bedste dag at møde sent! Og så gør det da heller ikke noget at foråret er på vej :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop. Føler virkelig jeg har weekend om søndagen også, fordi jeg starter sent mandag.

      Slet
  2. Lad os håbe på flere billeder af foråret de næste mange dage. Jeg kan se nymånen her fra hvor jeg sidder og i dag hørte vi igen stæren.
    Jo der er lyspunkter, som disse og at møde sent en mandag formiddag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja, nu har vi jo så igen fået sne...men fra næste uge begynder det at ligne forår.

      Slet
  3. Hej Esther

    Jamen det ser da lovende ud hos dig, Godt at være parat når varmen kommer!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har lige fået en omgang sne igen - og de lover mere imorgen, så det tager vist et par dage mere inden foråret kommer.

      Slet
  4. Det ser godt ut med dine helleborus. Det blir nok fint når varmen kommer.
    Det er bare her vi ikke får vår med det første.

    SvarSlet
    Svar
    1. Her har vi også lige fået sne igen...og mere imorgen...men fra næste uge skulle det vist se lidt bedre ud.

      Slet
  5. Hej Esther!
    Dagen börjar med härligt solsken, det blir fint. Helleborus skall jag köpa fler av på trädgårdsmässan, dem kan man inte ha för många av.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan nu godt få for mange helleborus...fordi jeg mangler plads til dem. Er lidt spændt på, hvor jeg finder plads til disse...men det plejer jo at lykkes, så mon ikke det også lykkes denne gang?

      Slet
  6. Det er deilig å være ute om morgenen i vårsola.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skønt. Nu glæder jeg mig til foråret kommer sådan for alvor...vi skal lige have en dynge sne først.

      Slet
  7. Sikke en skøn start på ugen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ikke så tosset.
      Vi får nye skemaer her efter påske (pga. kollegas død og derfor omrokeringer) men jeg har beholdt min sene mandag :)

      Slet
  8. Det må være dejligt at møde senere om mandagen, en rigtig god start på ugen :-)

    SvarSlet
  9. Jeg har heller ikke noget imod, at møde sent en gang imellem. Jeg er ikke så god til, at komme ud og lave noget, men en lille tur rundt i haven er altid dejlig.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg laver for det meste skolearbejde om morgenen om mandagen...men en lille rundtur i haven når jeg også, hvis vejret er til det.

      Slet
  10. Dejligt med lidt liv i både haverne og på havebloggene efterhånden og en rigtig god påskeferie til dig!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nu rart, der begynder at ske noget rundt omkring.
      Har ikke rigtig ment, der var så meget at skrive om på det seneste (udover vejret) - så jeg har ikke været så flittig.
      Må se og få læst op på diverse haveblogs.

      Slet