mandag den 4. juli 2005

Alletiders fest :o)

Så kort kan det egentlig siges!

Jeg arriverede hos min mor og hendes mand B, omkring middagstid - efter en bid brød, blev jeg og mit habengut så fragtet op på det vandrehjem, hvor gæsterne blev indlogeret.

Den officielle del af festen startede kl. 17 - så indtil da var der både tid til at få et bad og komme i festtøjet - foruden at sidde udenfor i det pragtfulde vejr og snakke med gæsterne, efterhånden som de ankom.

Godt halv fem blev jeg så hentet og kørt til restauranten, hvor festen skulle afholdes. Jeg skulle være der i god tid, da jeg skulle filme de andre gæsters ankomst.

Da alle gæster var ankommet, gik vi til bords. Maden var en usædvanlig lækker buffet, med stedets særlige specialiteter, især husker jeg med fryd den varmrøgede laks. MUMS :o)

Min søster og jeg fik også holdt vores tale - og heldigvis morede folk sig på de rigtige steder ;o)

Der blev afholdt flere taler og indimellem fik vi også sunget et par sange. Efter maden blev vi "smidt udenfor" en 20 minutters tid.

Da vi kom ind igen, var bordene blevet dækket med kaffe og kage og der, hvor buffeten tidligere havde stået, var der nu gjort klar til dans.

Mens først var der så aftenens overraskelse: Min mor og B havde hyret deres salsa-danselærere, der først gav en lille opvisning og derefter var det folks tur til at lære grundtrinene i salsa.

Jeg måtte dog nøjes med at kigge på, da danseundervisningen jo gerne skulle foreviges - så jeg må tage revanche en anden gang :o)

Efter danselektionen var der fri dans og snak. Ved 1-tiden sluttede festen og vi blev fragtet tilbage til vandrehjemmet i taxa.

Søndagen startede med overskyet vejr, men inden længe brød solen frem, hvilket var ganske praktisk, eftersom 2. del af festen skulle foregå i haven hos min mor og B. Nogle af gæsterne var taget afsted, men af de 58 var der alligevel omkring 40 til 2. del af festen.

Igen fik vi god mad at spise og selvfølgelig en masse snak. Jeg hyggede mig især med at snakke med gamle venner af familien, jeg ikke havde set i 10 år eller mere.

Ved 16-tiden var der kun en lille skare tilbage og jeg begyndte så småt at pakke mine ting sammen og lidt i 17 kørte jeg så mod Sjælland.

Jeg var hjemme godt 19, godt træt i hovedet - at køre på motorvej uden ørepropper trætter gevaldigt - og ja, det var ørepropperne, jeg havde glemt! *G* - så jeg læste lige dagens avis og så gik jeg i seng. 

Jeg må have trængt gevaldigt til søvn, for jeg vågnede først her kl. 10 - men nu har jeg også fået sovet ud :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar