søndag den 4. januar 2015

Den allerførste håndfuld hjemmelavet kompost...

Selvom vi havde nok at se til indendøre med at få bryggerset færdigt, brugte vi lige en halv times tid udenfor til at få ryddet lidt op.

De tiloversblevne chaussesten, som jeg nok skal finde anvendelse for, blev pænt stablet:


Jeg fik ryddet det højbed, der var vært for sommerblomster sidste sæson og puttede haveaffaldet i komposten..og så var det en pludselig indskydelse fik mig til at se, hvordan det egentlig stod til med haveaffaldet nederst i komposten...

Jamen, altså...FRYD... :)


Ikke helt komposteret endnu, men to håndfulde lækker jord, kunne jeg godt få ud og iblande jorden i højbedet....bare for at prøve det ;)


Sikke dog en frydefuld fornemmelse at have sin egen kompostjord, selvom der ikke er så meget af den endnu :)

2 kommentarer:

  1. Det er fantastisk at lave sin egen kompost, jeg jubler også når jeg ser hvad mine venner kompostormene har formået. Snart vil jeg lade en ordentlig omgang kompost fordele i mine staudebede, - det bliver en fest! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vildt begejstret...selvom jeg ikke har så meget kompost endnu...men nu kan jeg da se, at dem grimme plasticdims virker efter formålet ...haha :)

      Slet