søndag den 18. januar 2015

Forsvundet i fortiden...

Der har været stille på bloggen de sidste par dage, i hvert fald hvad går "nye, friske indlæg".

Det har jeg ikke haft tid til, da jeg har brugt adskillige timer på at overføre de gamle indlæg. Selvom jeg er ved at have fået mig en fast rutine, så tager det stadig sin tid.

Det betyder også, at det kan "rode" lidt på bloggen, forstået på den måde, at nyligt overførte indlæg hverken har overskrift eller den rette dato endnu og derfor står de et forkert sted.

Det er dog værst på Arbejdsbloggen, da jeg her på Ildkatten forsøger først at udgive indlæg, når de er "færdige"*.

Jeg har ikke holdt regnskab med hvor mange jeg har overført indtil nu, men jeg vil gætte på mellem 4-600 indlæg...(ud af 3500) Endnu kan jeg ikke skimte slutningen, men det kan jeg  - på et eller andet tidspunkt.

* Færdige= at indlæggene kun mangler at få klistret "etiketter" på...det gør jeg først, når de alle er overført.

I dag har jeg dog ikke overført mere end godt 40-50 indlæg, da jeg er gået i gang med et broderi i anledning af at vi snart skal til barnedåb, niecens :)

Det er et stykke tid siden jeg har siddet med et "større broderi", så det er helt hyggeligt, omend jeg er lidt spændt på om jeg når at blive færdig til næste måned...men mon ikke...?

3 kommentarer:

  1. Anonym09.20

    Åh, det ser yndigt ud, dit broderi! Jeg har nogle gange set at du skriver om at du flytter fra WP til Blogger, men jeg har altså ikke lige kunnet finde et indlæg om grunden til det. - Må jeg høre den? Jeg overvejer nemlig af og til at foretage skiftet den modsatte vej :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana

      Tja,...det der med at flytte fra WP til Blogger er nu af nød..... omend jeg nu er meget tilfreds med blogger nu....især at slippe for bøvlet med style sheets etc... Så kan jeg godt leve med, at alt er prædefineret; jeg har stadig mange valgmuligheder.

      Mht. baggrunden for flytningen har jeg kopieret direkte fra bloggen, håber det giver dig svar:

      17. marts 2013
      Ildkat.dk er gået i sort... eller rettere HVID
      Jeg har givet udtryk for det adskillige gange - kan dog ikke henvise til nogle indlæg pt. - og desværre fik jeg ret:

      At det ville gå i kage, når jeg opdaterede (=FORSØGTE) at opdatere til den nyeste udgave af WordPress.

      I går skrev jeg jo, at Surftown havde bedt mig opdatere snarest, da de ellers ville være nødsaget til at lukke for adgangen til min blog, pga. store sikkerhedsmæssige huller i den WP-version jeg brugte.

      Derfor tog jeg en kopi af hele mit bibliotek på ildkat.dk i går aftes og her til formiddag klikkede jeg så på Opdater....
      ...downloadede zip-filen, pakkede den ud...og uploadede hele svineriet til mit website...

      ...som derefter kvitterede med at gå helt i hvidt.

      Ingen login-side, bare en blank hvid side....

      Har kigget og kigget på filerne, der ligger på websitet, men jeg fatter NADA af php-sproget. Sidst jeg rodede med det tekniske på min blog, brugte jeg html...og en smule css... Mere rækker min viden ikke til.

      Jeg skrev allerede til support i går, men om de kan hjælpe mig, aner jeg ikke.

      Det værste ved det her, er at jeg ikke har nogen som helst anelse, om jeg nogensinde får de sidste ni års skriverier igen. Ved godt de ikke er VÆK, som i slettet, men hvis jeg ikke kan få adgang til dem igen, er de jo MISTET.

      Det er nok det mest frustrerende ved det her...nå ja...og så det faktum, at jeg ikke mere kan finde ud af "computersprog"...det har jo ændret sig en hel del siden jeg godt kunne finde ud af at lave hjemmesider (Omkring årtusindeskiftet!)


      UPDATE: Har nu hørt fra support - de har slået fejlfinding til, så nu er siden ikke helt hvid mere - men jeg er nu ikke blevet meget klogere...

      Slet
    2. Anonym11.21

      Åh, sikke en bloggyser! Men godt at det kan lade sig gøre at redde dine indlæg! Tak for svar :-)

      Slet