søndag den 11. januar 2015

Hurra for min kæreste :)

Nu er det snart to år siden min blog "forsvandt", da jeg opdaterede Wordpress. Heldigvis forsvandt den ikke helt og aldeles...indlæggene ligger stadig i databasen på mit webhotel.

Det er snart et år siden jeg sidst har siddet og møjsommeligt håndimporteret et indlæg ad gangen over til blogger + kopieret dato, klokkeslet og overskrift fra hver sin tabel, der først skulle åbnes, for derefter at gennemse hvert indlæg, fjerne html-koder, så billederne kan ses, ligesom hvert indlæg skal gennemlæses for "mystiske udseende".

Derfor løb jeg også sur i arbejdet og stoppede med at overføre. Det var ekstremt langsommeligt.

Nu skete der jo så det i 2014, at jeg fik en kæreste...og at han flyttede ind her. For det så ikke skal være løgn, så kender han ret meget til databaser... :)

Med hans hjælp fik jeg i går, lørdag d. 10. januar, kopieret samtlige indlæg (dog uden kommentarerne, men det overlever jeg.) over i en STOR Word-fil (der er over 3500 indlæg!) Blogger kan nemlig ikke importere direkte - det er prøvet  - også af kæresten...på flere forskellige måder/filformater.


Siden i går har jeg så siddet og håndimporteret indlæg. Det går en del hurtigere nu, da jeg kan klippe/klistre direkte fra en Wordfil...hvor dato, klokkeslet, overskrift og indlæg står samlet! hmtlkoder og tekstens layout skal stadig justeres, men hvor jeg før brugte 5-10 min på et indlæg bruger jeg nu 1½-5 min.

Jeg har derfor siden i går fået overført en hel del indlæg (der er dog stadig lang vej op til 3500!).

Jeg bruger både "Arbejdsbloggen" og "Ildkattens Scriptorium" til arbejdet, da Blogger efter ca. 30 indlæg kræver, man beviser ikke at være en robot, hver gang et indlæg gemmes....Lige så bruger jeg begge computere, da jeg så åbenbart har dobbelt så meget "robotfrihed"...

Selv om det altså er et kæmpearbejde jeg har kastet mig over, så er jeg lykkelig for at komme i gang med det. Når man har skrevet blog siden 2004, så er det altså underligt ikke at kunne læse de fleste indlæg.

Det er min intention, at overføre 10-15 indlæg om dagen...men det har jeg vist skrevet før...så jeg vil ikke lægge mig fast på noget som helst, men nøjes med at konstatere, at jeg bliver færdige - en eller anden dag...! :)

8 kommentarer:

  1. Sikke en skøn kæreste, der lige kunne træde til og gøre arbejdet lidt lettere. :) Held og lykke med det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have :) Ja, det er dejligt at han har lettet arbejdet så meget det kunne lade sig gøre :)

      Slet
  2. HEP :-) det er da bare for fedt Esther. Det er jo en dagbog også som er en god måde at huske tilbage på. GODT det er til at redde og gense. BTW.. jeg henter sgu Gertrud tilbage gør jeg, og mener du det tager jeg glad imod dit tilbud, for sammenlagt med et par donationer mere, betyder det at jeg kan sørge for at have et missemad lager parat også. OG nu jeg husker det... Holger har da ædt din julegave med stor fornøjelse haha. Jojo, den gik rent ind :-)))) DU er en engel og mange tak på forhånd. Knuuus og hils geniet :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvom det kommer til at tage lang tid, er jeg så glad for jeg nu er kommet rigtig i gang med det. I stedet for at fokusere for meget på de der +3500 indlæg, prøver jeg blot at fokusere på at overføre mellem 10-20 om dagen. Det tager ikke meget mere end 30-40 min...hvilket jeg burde kunne finde tiden til...hvis jeg så når flere, så er det jo bare skønt.
      Det glæder mig, at Holger kunne lide "Felix"....vores kræ har også været helt vilde med det foder, så næste gang vi skal til Tyskland, indkøber vi nok ti pakker...haha...

      Slet
  3. Det er da et kæmpe arbejde, men godt at din kæreste har kunnet hjælpe med til at det blev noget lettere. Du er da en garvet blog-skribent, helt fra 2004, imponeret :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja...jeg har blogget længe....og derfor har jeg ikke kunnet bære tanken om blot at smide ni års skriverier ud til højre.
      Når jeg en gang er færdig med overførslen, kan jeg endelig "rense" mit domæne ildkat.dk og så flytte bloggen her derover (altså...at jeg blogger via blogger, men den udgives på ildkat.dk... ) Dét glæder jeg mig til :)

      Slet
  4. Hvor SKØNT!!
    Sikke en sød kæreste...

    Og god fornøjelse med blogindlæg-flytningen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, han er dejlig :)

      Jo tak...det er ikke alle indlæg der er lige sjove at flytte (Jeg har nemlig flyttet en del af dem en gang før...den "anden vej"..da jeg gik fra Blogger til Wordpress....men nu bliver jeg sørme hos Blogger.

      Slet