søndag den 15. november 2015

Endnu en travl uge...

Det er godt nok ikke meget jeg har fået tid til at skrive/læse blogs denne november, men jeg tror jeg håber på, at jeg får lidt mere "luft" fra på fredag, når jeg går på weekend. I hvert fald har vi INGEN planer for den kommende weekend.

Den forgangne uge:

Mandag: Gik tidligt i seng
Tirsdag: Til blomsterbinding
Onsdag: Bandt en krans hjemme
Torsdag: Julearrangement med Isabella Smith
Fredag: Legede med oasis
Lørdag: På job fra 9-14, derefter til fødselsdag. Hjemme 21.30
Søndag: Hovedpine det meste af dagen.

Denne uge har føltes ekstra lang, fordi jeg ikke havde weekend, da jeg fik fri fredag. Vi havde nemlig pædagogisk dag igår. Jeg trøster mig ved tanken om, at vi i år får 14 dages juleferie - og ih, hvor de skal nydes - eftersom vi har "betalt" mandag d. 21.12 med i lørdags.

I tirsdags til blomsterbinding skulle vi lære at binde kranse. Jeg bandt den med båndet til min mor og dagen efter bandt jeg den til venstre:


Torsdag var der julearrangement med Isabella Smith, arrangeret af Roskilde-Køgekredsen i Haveselskabet.


Det var da et okay arrangement, men det med Stig Lauritsen sidste år var nu mange gange mere interessant, synes jeg.

Fredag købte jeg to bundt roser, klippede en del hortensiahoveder og de løvemund jeg kunne finde i haven og så lavede jeg forskellige ting i oasis.


Lørdag var jeg som sagt på job og derefter sammen med familien resten af dagen og i morges vågnede jeg op med hovedpine, så har faktisk ikke fået lavet noget som helst i dag...

Dvs... jeg gik dog med udenfor, da kæresten satte nogle flere lyskæder op, så der nu også er lys i haven og på "rosenbuen" fra skuret ved køkkenhaven.


Det ser rigtig fint ud, synes jeg.

8 kommentarer:

  1. Hvor er det godt du kom på det kursus, for du har jo rigtig fået mod på at eksperimentere med blomster og kranse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en god ting...det har været den "dimension" af havelivet jeg har manglet :)

      Slet
  2. Hej Esther.Som vanligt har du haft en travl uge..................så godt at du kan se frem til en lang juleferie.
    Men synes alt dit blomsterbinderi lyder rigtig spændende.Tror også at jeg vil melde mig til næste år.
    Det er nogle år siden sidst.
    Men fine ting du fik lavet i oasis.Og hortensia er altid godt at arbejde med.
    Jeg har også aftalt med manden at det nu er tid til lyskæderne.
    Rigtig god uge til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Blomsterbinding (og alt hvad dertil hører) er simpelthen så sjovt og spændende. Kan kun anbefale dig at melde dig til et kursus næste år.
      Det er sidste kursusgang på tirsdag, hvor vi skal lave "adventskrans" - bliver helt trist ikke at skulle afsted mere...men et eller andet sted bliver det nu også lidt rart at kunne holde aftenen "fri"...efter der har været så travlt de første tre uger af november.

      Slet
  3. Både dekorationer og lyskæder i haven ser flot ud.

    SvarSlet
  4. Husk nu lige at slappe af med fødderne oppe ind i mellem..siger en der har lige så meget krudt i rumpen :o)
    Det ser godt id med lys kæderne.
    Kh Linda

    SvarSlet