søndag den 8. november 2015

Så gik der endnu en uge...

I korte træk har ugens fritid budt på følgende:

Tirsdag - Blomsterarrangement - bud på årets juledekorationer. Købte en jern-stjerne.
Onsdag - binderi: et lille juletræ og en krans
Torsdag - Michael Falch koncert
Fredag - sov det meste af eftermiddagen
Lørdag - Mc kørt til vinteropbevaring, tur i Bilka på hjemvejen, løglægning (begynder at kunne se enden på den opgave.)
Søndag - til julemarked i den lokale hal, binderi af lille juletræ samt en jern-stjerne.

Til julemarkedet fik jeg bl.a. indkøbt et betonagern, fem små urtepotteskjulere (3 kroner stykket!), en lille træbænk og en bog, som jeg da bare måtte have :)


Derudover mikrojulepynt. Jeg fatter ikke de kunne sælge det så billigt, når man tager i betragning, hvor lang tid det må tage at sidde og nørkle med. (Fem styk=> ti kroner).

Derudover nogle fine, flettede kugler og en ny nisse (plejer at købe en ny hvert år..men glemte det sidste år, derfor en lidt større i år.) 

Da vi kom hjem, gik kæresten udenfor og baksede med at få sat vinterlyset/julelyskæden op på det store skur, mens jeg gik i gang med binderiet.

Det blev til et lille juletræ og derefter dækkede jeg min nye jern-stjerne med cypres og en lyskæde.


Alt i alt en temmelig travl uge, og den kommende uge bliver faktisk værre, da jeg også skal på arbejde på lørdag....(!)...

Til gengæld kan jeg så holde fri d. 21.12 (og derfor gå på juleferie allerede fra d. 18.12 om eftermiddagen...så...det er okay.)

14 kommentarer:

  1. Anonym21.19

    Du er godt nok aktiv :-) Men det er da bare dejligt når man har energien! Vi har solgt vores hus og skal flytte i begyndelsen af januar, og jeg kan godt se det er tosset, men jeg kan ikke rigtigt tage mig sammen til at hænge lyskæder op - fordi jeg tænker at de bare skal pakkes ned igen om et øjeblik ... Men jeres ser dejlige ud, og jeg skal altså have hængt mine op!
    God ny - og forhåbentlig ikke ALT FOR hård - uge til dig!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana

      Tja,,,synes nu ikke altid jeg har energien, men tvinger mig selv afsted...når jeg så er undervejs går det jo alligevel :)
      Stort tillykke med I har fået solgt...men ja, du skal da have lidt kæder op, selvom de snart skal ned igen :)

      Slet
  2. Hej Esther.Det er da godt nok en travl tid du har .Men fine ting du fik med hjem fra julemarkedet.Det betonegern er jeg da vild med.Jeg har også gjort en god handel på vores lokale plantemarked...................et blommetræ-to roser og en del lyng for kun 350 kr.Viser dem på min blog.
    Men også et fint juletræ du har lavet...................du er da blevet helt bidt af det binderi !!
    Lyskæderne er vi ikke kommet til endnu,men må vist have manden igang med at rede dem ud og sætte dem op.
    For det er godt nok tidligt mørkt nu.
    Rigtig god uge.....................og tag den lidt med ro knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      Jeg vil forsøge at tage den med ro, men det er lidt svært synes jeg. Mindes ikke hvornår jeg sidst har haft en så travl november...men fordelen er jo så selvfølgelig, at november går hurtigere :)

      Ja, jeg er blevet helt vildt bidt af binderi - men det er skønt at have fået den ekstra dimension på havelivet, synes jeg.

      Slet
  3. Det lyder til en travl, men dejlig uge - med mange dejlige gøremål. Håber din nye uge bliver lige så givtig! Både jeg og pigerne har også juleferie fra den 18. - det er jo luksus!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bliver skønt med en så lang juleferie....og indtil nu har jeg kun planer for 3 af dagene...og ingen intentioner om at lave flere aftaler :)

      Slet
  4. Hold da op jeg blev helt forpustet må jeg indrømme. Men dethar da også været nogle spændende dage. Du er rigtig god til det binderi og det ser ud til at du får brugt det du får lært på de kursus du er på.
    Fine ting du har fået dig købt.
    Dejligt med en stjerne der lyser i mørket
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja, jeg træner flittigt det jeg lærer på kurserne. Det ville være så ærgerligt hvis jeg gik hen og glemte det igen jo.

      Slet
  5. Håper du rekker å slappe litt av innimellom! Det er travle dager du har.

    God ny uke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg prøver at slappe af...men det går ikke altid så godt :) Også en god uge til dig.

      Slet
  6. Hold da op - jeg syntes lige, du havde et indlæg, hvor du havde en knaldende hovedpine. Det har dr ikke været plads til i den forgangne uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej marie

      Jamen, jeg startede jo også sidste uge med knaldrende hovedpine...derfor mandag slet ikke figurerer på listen over sidste uge :)

      Slet
  7. Hei! Du har det veldig hektisk. Du må huske å trekke pusten og senke skuldrene. Håper du får en stille kveld. Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver - heldigvis er de fleste af tingene i min fritid jo sjove...og selvvalgte :)

      Slet