søndag den 1. november 2015

Søndagskursus

SUK...så er weekenden næsten ovre igenigen...

Ugen er igen fløjet afsted, så det der med at skrive blogindlæg/læse blogs er det flere dage siden jeg sidst har haft tid til.

Weekenden har atter været udfyldt af diverse gøremål, så jeg ser frem til næste weekend, hvor vi kun har planer for ting, der skal klares herhjemme. Derfor dropper vi også årets bogmesse, simpelthen for også at føle vi har "fri" i en weekend.

Fredag eftermiddag og i går formiddags brugte jeg på at begynde at tage dahliaer op og lægge løg i krukker.

Jeg er kommet et godt stykke, men der mangler nu temmelig meget endnu. Jeg håber vejret spiller med næste weekend, for så er det (også) en af de ting, der står på to-do-listen.

Jeg fik også besøg af en ny haveveninde, som jeg har lært at kende på mit tirsdags-blomsterbindingshold.

Hun er ved at anlægge en ny have, så hun tog gladeligt imod en del af mine overskudsplanter. Til gengæld har hun lovet mig hønsemøg :)


Køkkenhaveafdelingen roder for et godt ord lige nu, men sådan er det. Der skal nok blive pænt igen. Lige nu er det løglægning og dahliaerne, der har første prioritet.

I går aftes skulle vi ud til gode venner og i stedet for at købe en færdig buket, købte jeg blomsterne og noget grønt og så bandt jeg selv.

Jeg har styr på spiralen nu, men mangler stadig at kunne placere blomsterne lige præcis der, hvor jeg vil have dem i forhold til hinanden, men det skal nok komme med øvelsen. Jeg var godt tilfreds med det færdige resultat og veninden blev meget glad.


Vi kom først hjem efter midnat i nat og så skulle jeg godt nok have mig noget nattesøvn, for i dag stod den på blomsterkursus fra 9-16. Det foregik hos en lokal blomsterbinder "Flowers by Ida", hvor vi skulle binde et juletræ.


Det var noget af et tidskrævende arbejde, men det var sjovt/hyggeligt og jeg er meget tilfreds med resultatet af mine anstrengelser, som ses her nedenfor: et lille opstammet juletræ :)


Jeg var hjemme igen lidt over 16 - totalt træt, så en bette lur på sofaen blev til 1½ time - jeg vågnede først igen halv syv og så var det tid at lave aftensmad...og lige om lidt er jeg så på vej i seng, da der ikke er længe til en endnu travlere uge starter i morgen.

Jeg ville bare have skrevet dette indlæg, selvom jeg nok i stedet burde være gået tidligere i seng....så godnat :)

15 kommentarer:

  1. Skønt med sådan et kursus - og sikke et fint træ! Du har bare fået styr på teknikken, skønt at kunne binde sine buketter selv! Mit største problem er næsten at finde egnet grønt til buketter, for det er ikke ret mange steder, de også sælger det i bundter. Det har altid undret mig, at der hvor de sælger de smukkeste afskårne i bundter - og også mange forskellige og spændende slags - sælger de ikke grønt, så man selv kan binde en smuk buket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg er også ret stolt af træet, må jeg indrømme :)
      Jeg var heldig; den lokale blomsterbiks solgte mig også grønt :)

      Slet
  2. Hej Esther.Det er da også noget af et program du byder dig selv...........................men dejligt at lære noget nyt.
    Også dejligt selv at binde en værtindebuket.Men flot træ du har lært at lave.
    Og hold da helt op med krukker du ha fyldt med løg..................det må da blive et forrygende syn til foråret.
    Kan se at du også bruger trådbakken til at tørre dahliaknolde.
    Er det kun tulipaner du har i alle krukkerne ?
    Vi dropper også bogmessen i år......................synes det er lidt for dyrt.
    Plejer jo at købe CDs nye bøger .
    Rigtig god uge Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Hm...det er dog næsten for meget med mit program for tiden, synes jeg. Derfor har jeg også besluttet at jeg ikke gider det bøvl med dahliaerne næste år. Der bliver de gravet ned i haven og så dækket med halm om vinteren. Enten overlever de eller også gør de ikke. Min yndlingsdahlia 'Tsuka Yory no Shisha' regner jeg dog med at gemme for vinteren, for den er så smuk, så smuk.

      Jeg har faktisk ikke ret mange tulipaner i krukkerne. Har kun købt 60 nye i år. Jeg har til gengæld rigtig mange narcisser, ret mange krokus og så lidt andre løg også.

      Det er meningen at langt de fleste af løgene for fremtiden skal have en fast plads i forhaven, men den skal lige omlægges først. Planen er at det sker til foråret.

      Jeg holder en meget lang pause med at købe Dalbys bøger. Jeg blev så irriteret over "servicen" i forbindelse med "Romantiske haver". http://ildkatten.blogspot.dk/2015/05/selvflgelig-kan-der-ske-fejl.html

      Slet
  3. Det var en hel del du har hunnit med i helgen, buketten blev riktigt fin, förstår att mottagaren blev glad, och uppskattade den. Julträdet ser också fint ut.
    Ha en fin vecka!
    Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have :) Du må også have en dejlig uge.

      Slet
  4. Det lyder velkendt, det der med at man melder sig til et kursus, som man glæder sig til, i sin fritid. Selvom kurset giver den indsprøjtning, man håbede på, savner man alligevel også det åndehul, man er vant til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ikke så fedt at have aftaler både lørdag og søndag...det er jeg bare ikke ret god til. Jeg har brug for bare at "tulle rundt" herhjemme.
      Desværre er der en hel del af novembers weekender hvor vi har flere aftaler...så jeg GLÆDER mig til at jeg i år kan holde hele 14 dages juleferie, hvor kun 3 af dagene indtil videre er med aftaler.

      Slet
  5. Spennende kurs du deltar på! Skulle gjene ha laget et sånt juletre ☺
    Håpe4 du får hvilt deg litt innimellom!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også et rigtigt spændende kursus...og det kribler i fingrene for at lave flere træer...men tiden....tiden.... Håber dog på at få lidt tid i den kommende weekend, hvor vi INGEN aftaler har (endnu da).

      Slet
  6. Hei!
    Det kommer til å bli så fint hos deg med alle de krukkene med løk. Nydelig bukett du har laget. Likte fargene veldig godt.
    God kveld! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Ja, jeg syntes også det var nogle fine farver.

      Ja, jeg håber det bliver et skønt syn med alle de krukker med løg :)

      Slet
  7. Nøøøj et flot Grantræ du har lavet :o) hvor er du god. Det ser ud til at være et hyggelig sted i har stået og bundet træet i, der er vist nok lige noget for øjnene at se på.
    Rigtig god aften til dig.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have, Linda. Jeg er også stolt af juletræet....underviseren sagde det havde fået en meget fin form :)
      Det var også et hyggeligt sted at være på kursus - så det var sikkert ikke sidste gang jeg var på kursus der :)

      Slet
  8. Hvor er det fint det træ :0) og så er det et rigtig hyggeligt sted ude hos Ida, synes jeg..

    Jeg håber også at få lavet lidt blomsterbinderi her i weekenden - synes også vores weekender har været lidt rigeligt booket på det sidste.
    Rigtig god weekend til dig Esther
    Kh.

    SvarSlet