tirsdag den 6. november 2007

Et fint arbejdsredskab

På min gamle skole var vi først lige begyndt at snuse til Lærerintra, da jeg holdt op.

Til gengæld havde vi flittigt brugt vore konferencer på skolekom de sidste 7-8 år. Så, da jeg startede på mit nye job, fik jeg en del at se til, da de allerede havde fuld gang i Lærerintraen og fra dette skoleår skulle i gang med Elev- og Forældreintra.

Nu har jeg så været i gang i tre måneder - og jeg er vældig begejstret for Forældreintraen og bruger den flittigt. Elevintraen bruger jeg ikke så meget endnu, men det kommer efterhånden.

Selvfølgelig tager det tid at skrive på Intraen, men jeg har jo været vant til at skulle logge på skolekom hver arbejdsdag, så forskellen er ikke stor og der er jo mange flere muligheder i Intraen. Desuden foregår min forberedelse for det meste alligevel foran skærmen, så...

Forøvrigt er det ofte hurtigere at skrive en besked til en forælder, fremfor at forsøge at få fat i vedkommende pr. telefon. Naturligvis griber jeg knoglen, hvis det er noget "alvorligt", men til småbeskeder er det dælme noget mere tidsbesparende blot at sende en besked afsted.

Jo, jeg er glad for mit nye arbejdsredskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar