torsdag den 22. november 2007

Mere uddannelse - ja tak!

Siden jeg blev uddannet lærer i 1996, har min videreuddannelse begrænset sig til en del 3 timers "eftermiddagskurser" indenfor diverse områder og så et enkelt 50 timers kursus, men så heller ikke mere.

Nu får jeg så endelig en "rigtig uddannelse" oveni læreruddannelsen. Endda en uddannelse, der sparker r.. mht. brugbare teknikker og redskaber til konflikthåndtering! I næste uge starter jeg nemlig på 1. modul af uddannelsen som "Ungemægler".

Udover at skulle stå for mæglinger og uddannelsen af elevmæglere på min egen skole skal jeg assistere ved mæglinger på andre skole i kommunen.

Derudover er der også mulighed for at blive indkaldt som mægler af det lokale politi f.eks. efter en voldssag.

Jeg glæder mig meget til at komme i gang med uddannelsen og få nogle rigtig gode og brugbare redskaber til at håndtere konflikter blandt unge på en god måde. Det bliver fedt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar