søndag den 9. februar 2014

Røde kinder og højt humør

Det har jo været dejligt vejr i dag med solskin og et par plusgrader, så jeg lavede hurtigt om på dagens planer og gik i stedet for i haven :)

Årets første havearbejde :)

Jeg havde - næsten - glemt, hvilken fantastisk positiv indvirkning havearbejde har på sindet.

Når man som jeg trækkes med evigt tilbagevendede depressioner (Nu heldigvis "kun" hver vinter!) er havearbejde den bedste form for medicin jeg kan få - det er ren balsam for sjælen :)

Apropos medicin, så tog jeg denne vinters sidste "lykkepille" fredag aften (=Perikon-udtræk, "Modigen" - altså en naturlig lykkepille, da jeg nægter at indtage medicinalfirmaernes antidepressiver - med min læges velsignelse, forøvrigt!) , så det er jo perfekt at få to timers "lykke" her til eftermiddag :)

Der er rigeligt at gå i gang i ude i vildnisset, men jeg starter fra en ende af og tager det jeg kan nå.
Jeg har lært ikke at gå for hårdt frem - pga. ryggen.


På billedet herover ses Flammebedet til venstre og øverst til højre. Det sidste billede er fra Det blå bed.

De fleste stauder blev klippet ned og derefter klippet i mindre stykker, så de kunne komme i kompostbeholderen med det samme.

Jeg nåede til den lille del af det blå bed, da solen forsvandt og jeg besluttede, at det måtte være nok for i dag.


Her ses Flammebedet efter. Der er stadig rodet, men eftersom jeg meget snart skal have gjort klar til brostens-stier i bedet, og i den forbindelse skal have flyttet nogle af planterne, venter jeg med den videre oprydning indtil da.

Men, bare det at de visne staudetoppe er væk, pynter rigtig meget. Nu kan jeg også se, hvordan det pibler op af jorden  med alverdens planter - jubi :)


I det blå bed blev buksbomhækken befriet for den visne katteurt.

Også i dette bed skal jeg have anlagt brostens-stier, så jeg har kun fjernet staudetoppe.

Den tværgående buksbomhæk skal forøvrigt også flyttes - men det skriver jeg mere om i et senere indlæg - så de to bede bliver til et, hovedsagligt, blåt bed.

Nu vil jeg så komme i gang med forberedelsen til i morgen, så den er overstået - i aften kommer der jo atter have-tv.

Først på tysk tv: Have-tv i aften kl. 18.00 og derefter Titchmarsch på TV2 Fri kl. 19.10.

Fortsat god søndag derude :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar