lørdag den 22. februar 2014

Shoppingtur til Roskilde

Det er ikke så tit jeg tager til Roskilde, men i torsdags tog jeg en tur derop.

Det er nu ikke fordi jeg bruger ret meget mere end en times tid på at shoppe*.

Jeg kører hurtigt træt - i hvert fald hvis jeg shopper alene...så det foretrækker jeg oftest, for så er det da begrænset, hvor meget jeg får brugt mit Dankort ;)

* Det gælder så ikke for plantemarkeder/planteskoler osv. Desuden kan jeg også sagtens bruge ret meget tid i en boghandel :)

Men, selvfølgelig fik jeg brugt Dankortet i torsdags:

Jeg fik købt en voksdug (Se billedet til venstre) til mit "nye" egetræsbord.

Det er selvfølgelig ikke en ægte Marimekko (Jeg ville aldrig betale så meget for en voksdug!) men en kopi, der passer glimrende til mit formål.

Godt nok er bordet meget fint at se på, men eftersom det hele foråret og sommeren skal stå i udestuen, er der nogle ting jeg må tage højde for, hvis jeg vil beholde bordet i samme stand - og det vil jeg da!
  • Kattene vader på alt derude - til tider med ret beskidte poter
  • Hvis det regner voldsomt kan det dryppe ind
  • Eftersom bordet ikke bare skal stå til pynt, men bruges til frølinger, skal det have en voksdug på

Nogle nye (Södahl) dækkeservietter syntes jeg også lige jeg havde brug for:


Der var seks for 100,-, men kun fire af de lilla tilbage, så derfor blev det til tre af hver.

Sidst, men ikke mindst kunne jeg ikke modstå tulipaner - 10,- for ti stykker, så jeg slæbte 60 med hjem!.

De var en smule skadede, men til den pris risikerer jeg gerne at skulle kassere et par stykker. (Måtte kun kassere en!)

Jo, alt i alt en god tur :)

3 kommentarer:

  1. Det var nogle rigtigt fine køb du har fået lavet, dækkeservietterne er fine og dugen den er kan jeg også godt li. Det var et godt køb med tulipanerne, og så matcher de jo fint dækkeservietterne.
    Rigtig god weekend til dig.
    Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Er glad for at tulipanerne var så billige, for de var kun pæne i 4-5 dage :)

      Slet
  2. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    SvarSlet