lørdag den 1. februar 2014

Nedad bakke

Kom lige til at kigge på min indlægsoversigt for 2013 og bemærkede at jeg skriver pænt mange indlæg i årets første seks-syv måneder...og så går det ellers ned ad bakke....

Selvfølgelig har det noget at sige, at et nyt skoleår starter i august og der altid er mere arbejde der. Sådan bliver det sikkert også i år, selvom jeg nu har mistanke om at det bliver endnu værre end det plejer.

Nok ikke tidsmæssigt, men mentalt fordi det kræver rigtig meget at skulle til at arbejde helt anderledes end vi har gjort før.

Ligesom det formodentlig bliver ekstra stressende med 40 timers fuld tilstedeværelse, samtidig med at skolen IKKE kan stille arbejdspladser til rådighed for os.. I hvert fald ikke pr. 1. august. Det har vi allerede fået meldt ud.

Ergo bliver det noget med at have sine flyttekasser med materialer stående rundt omkring på skolen - forhåbentlig samlet et sted....haha...som om! - og så ellers suse rundt, når man har en ledig stund og lede efter et sted med absolut fred og ro, så man kan forberede noget af sin undervisning.

Det kommer helt sikkert til at højne kvaliteten i min undervisning!

Nå, men det var sådan set slet ikke det dette indlæg skulle handle om - det fylder bare enormt meget i mit hoved (og mave!) at jeg får så dårlige arbejdsbetingelser fremover. Arbejdsmiljøreglerne kan nemlig gradbøjes, så længe det bare drejer sig om lærere...!

Tilbage til emnet!

Det fremgår godt nok ikke at indlægsoversigten endnu (Mangler jo stadig at få overført flere tusinde gamle indlæg, det går langsomt, men dog fremad.) men der er flere år, hvor jeg nærmest ikke har skrevet noget det meste af efteråret...og det irriterer mig grænseløst her bagefter. Jeg kan jo ikke huske, hvad jeg har lavet/gjort, når jeg ikke har skrevet noget om det på bloggen...

Derfor har jeg i dag - 13 dage før jeg har 10-års jubilæum som blogger - taget den beslutning, at jeg i sensommeren/efteråret skal sørge for at skrive mindst 2 indlæg om ugen - selvfølgelig gerne mere.

Selvom nytårsfortsætter plejer at blive formuleret d. 31/12, så har jeg altså først lavet mit fortsæt for 2014 d. 1. februar....så er der måske også større chance for det kan overholdes ;)

Nu vil jeg læne mig tilbage i sofaen og gense et par afsnit med Geoff Hamiltons "Cottage Garden"-serie, inden det er sengetid :)

2 kommentarer:

  1. Bloggen er en god som en slag dagbog, så man kan huske hvad der er sket, men det er tidskrævende at holde det vedlige, når arbejde, hus, have, familie og andre fornøjelser også skal passes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pia

      Det er nemlig lige det en blog er vældig god til; at fungere som dagbog.
      Jeg har hverken mand eller børn, så det burde jo sådan set give mig ekstra tid, som andre ikke har, men det er ikke tilfældet.
      Jeg har nok været for god til at lade mit job tage en stor del af min fritid - der er jo ingen, der brokker sig hvis jeg sidder og arbejder hver dag i mine ferier...
      Den vane forsøger jeg dog at blive kvit i løbet af dette år, for fra næste år skal jeg jo holde helt fri fra jobbet i ferierne :)

      Det bliver sgu underligt fremover at skulle planlægge et helt skoleårs undervisning på....40 timer...hvis jeg er heldig at få så meget tid. I sommerferien '13 brugte jeg 70 timer på planlægningen...af færre timer end jeg skal undervise til næste år.

      Og så fik jeg igen blandet mit arbejdsliv ind i det...undskyld!

      Slet