søndag den 22. februar 2015

2015 bliver et dahlia-år...eller... jeg er ikke rigtig klog...!

Det er skisme farligt at bevæge sig rundt på diverse haveblogs for tiden... jeg bliver fristet over evne...

Denne gang var det Linda, der fik mig på afveje, da hun berettede om de billige dahliaer hos Blomsterverden.dk i går.

Jeg har stadig ingen anelse om, hvor jeg skal gøre af de 16 dahliaer jeg slæbte hjem fra Bilka forleden...og nu kommer der 18 mere med posten...(Hvis de altså ikke er udsolgt).

Nå, men om ikke andet må jeg jo købe spande at have dem i, for jeg vil ikke have dem i bedene, for så får jeg ikke taget dem op til efteråret. Det er der større chance for jeg får gjort, når de står i potter/krukker.

Denne gang er farverne forøvrigt mest gul, orange, rød og en smule lilla.


NU tror jeg så også, det er ved at være slut med at blive fristet. Jeg har de frø jeg vil så i år, ligesom jeg nu har rigeligt med dahliaer....nå ja og så kommer der også snart en kasse med clematis...fnis.

Det eneste jeg måske investerer i, er nogle flere pluggbokse og vækstlys - men det er muligt jeg venter med det til næste år.

Nu må vi se, der er jo snart havemesse i Hyllie - man kunne jo gå hen og blive fristet... ;) Hehe.

8 kommentarer:

  1. Thi-Hi..det var ikke svært at friste en svag sjæl :o) Jeg glæder mig til at høre hvad du syntes om knoldene.
    Fine Dahlier du har valgt. Jeg er ikke så meget til gul, men når det gælder Dahlier så er det noget andet. Den med de hvide spidser er altså fin og det er de lilla også.
    Rigtig god søndag :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe...næ...det var det vel ikke ;) Jeg er jo så en af dem, der vældig godt kan lide gult...især hvis den står sammen med orange/røde/mørke farver... :)

      Slet
  2. Jeg er stadig ikke faldet i dahliafælden, gad vide hvor lang tid, der går :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke godt at vide :) Det må tiden vise.

      Slet
  3. Sikke et farveflor du kan se frem til med alle de dahlia :-)
    Det fungerer fint med at have dem i krukker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også helt vildt - og i år vil jeg så huske at nippe dem, så de busker...det glemte jeg sidste år, så de 4-5 dahliaer jeg havde blev bare nogle høje tynde nogle med få blomster....det var ikke meningen.

      Slet
  4. Velkommen i klubben. Jeg havde egentlig de Dahlia jeg skulle men så kom jeg også forbi BLOMSTERVERDENEN. Jeg så fik jeg købt 6 mere men har tænkt det var for at glæde min svigermor. Hun får masser af buketter over sommeren. Der skulle jo være lidt nye.
    Jeg skal heller ikke have flere frø, og vil helst ikke høre om gode steder. Det er dog dejligt at følge dig lige så vanvittig som mig når det gælder antal af Dahlia. Krukker er gode til dahlia.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi...godt at høre jeg ikke er den eneste vanvittige :) Selvfølgelig var dit indkøb af ekstra dahliaer kun for at glæde din svigermor..helt klart...;)

      Slet