onsdag den 18. februar 2015

Lykke kan ej købes for penge...

...deri er jeg nu ikke helt enig...

Én bestemt slags lykke kan altså godt købes for penge. nemlig den lykke og forventning man føler ved tanken om, hvor meget glæde en kedeligt udseende knold bringer en om 3-4 måneder.

...og hvorfor mon jeg så skriver sådan?

Selvfølgelig fordi jeg tog den lange vej til Bilka Hundige i dag.

Sikke et syn man mødes af.....


Det lykkedes mig at ignorere frøhylderne totalt og kun koncentrere mig om rækkerne med dahliaer og pæoner. (stort klap på skulderen til mig selv.)

Selvfølgelig kunne jeg ikke nøjes med 4-5 dahlier - da slet ikke når jeg var kommet den lange vej - så der røg et par poser mere i vognen.

Da kæresten, som aftalt, dukkede op kiggede han kort ned i indkøbsvognen, rystede på hovedet og smågrinte.


Det ses - igen - med al tydelighed, at jeg ikke gider de lyserøde blomster, hvis jeg kan blive fri. Et par pink blev det til, men ellers holdt jeg mig til "flammefarver" og hvid.

Faktisk havde jeg også smidt nogle lyslilla i vognen, men dem byttede jeg ud med flere af de ovenfor viste. Jeg vil hellere have flere af samme slags end 12-14 forskellige.

Den vakse læser har måske bemærket, at knolden nede i højre hjørne er en pæon! Jeg har aldrig haft pæoner, da jeg oftest ikke bryder mig om dem. (Spørg mig ikke hvorfor, måske fordi de fleste af dem har den forkerte farve...hehe..?.)

Men - nu var der altså en hvid pæon, så nu prøver jeg sådan et par, så må vi se.

Jeg regner med at kunne finde plads til dem i det hvide bed....om ikke andet flytter jeg den lupin, der står der. Den er alligevel lyserød, så, den skal væk derfra under alle omstændigheder...

Nå, men hvad har jeg så købt:

1. række - 'Lesotho' - "Apricot Desire" - 'Sam Hopkins'
2. række - 'Arabian Night' - 'My love' - 'Nuit d'ete'
3. række - 'Thomas A. Edison' - Tsuka Yory no Shisha' - Pæon 'Shirley Temple'

Jeg regner ikke med at sætte dahlierne i bedene i år - det bliver nok for svært at finde plads (og så gider jeg ikke tage dem op til efteråret), der skal jo også være plads til alle sommerblomsterne(!) - så nu skal jeg også lige have fundet ud af hvilke krukker/beholdere jeg vil sætte dem i. Det har jeg heldigvis noget tid til endnu.

Jo, jeg er ret godt tilfreds med dagens udbytte :)

6 kommentarer:

  1. Anonym22.24

    Uh, det ser dejligt ud! Jeg har også altid sagt at man kan købe en ven. Altså en hundehvalp eller en kattekilling. Det er lidt det samme som at man købe lykke som du har gjort i dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop. Hvis man bruger penge på noget, der gør en rigtig glad...så vil jeg mene at man godt kan sige at noget lykke KAN købes :)

      Slet
  2. Ja du har da handlet igennem, lækre sager.
    Ikke for at gøre dig ked af det, men det er ikke sikkert, du får held med pæonen. Jeg købte af dem sidste år, de visnede bare ned, så jeg er spændt på, om de kommer op i år, jeg tvivler, så dem køber jeg ikke mere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver ikke ked af det. Jeg har købt de to pæoner for at prøve det. Har aldrig haft pæoner før som sagt, så hvis de ikke bliver til noget, jamen så er det nok fordi jeg IKKE skal have pæoner i haven...så de er ment som testplanter :)

      Slet
  3. Jeg bliver helt syg over at gå glip af sådan en tur :-))) Jeg elsker heller ikke ligefrem lyserød, men i haven har jeg erkendt at de ikke er til at komme udenom, for der er så mange smukke udgaver, OG.. den dersens lupin ik... den skal jeg da have med mig hjem så da. Ik:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen...hvis vi kan komme i jorden får du da bare den lyserøde lupin...hm...der er da vist ovenikøbet to af dem... :)
      Jeg må lige tjekke fotos fra sidste sommer :)

      Slet