fredag den 6. februar 2015

Det var lige hvad der manglede...!

I tirsdags begyndte jeg at få lidt ondt, onsdag begyndte det at gøre rigtig ondt i perioder, torsdag gjorde det lige så ondt som onsdag, så jeg ringede til lægen og han havde heldigvis tid til at se mig - eller rettere min fod - her fredag morgen:
Tja...jeg beklager, men det kan altså være noget meget langvarigt noget, flere måneder, sådan en hælspore*.
Indtil videre er behandlingen at skåne foden så meget som muligt. Dvs. gå og stå så lidt som muligt...

Det er sørme også nemt, når jeg er afhængig af offentlig transport, der ikke ligefrem kører lige fra min hoveddør.
For ikke at tale om, hvor meget jeg går på jobbet...!

Nu siger man, at man skal se det positive i ting - og det mest positive jeg kan finde på i skrivende stund, er da at jeg med god samvittighed kan sidde og hækle eller ligge og læse....

Apropos hækling, så går det fremad.

Jeg er stadig ikke nået videre end til fastmasker, da jeg har haft et pokkers bøvl med at "beholde alle masker".... det er svært at forklare, men her et billede, der illustrerer ganske godt, hvad jeg mener:


...og nej...det var ikke en tophat jeg var ved at lave, selvom det kunne se sådan ud.

Næste forsøg blev noget bedre, men stadig er der plads til forbedringer:


Det stykke jeg er i gang med nu er helt klart det bedste, men jeg har mistet et par masker. Ikke desto mindre overvejer jeg snart at se, om jeg kan hitte ud af stangmasker...bare for at få lidt variation.


Selvfølgelig kan det stadig ses, at jeg er nybegynder...men jeg synes nu jeg er nået ret langt på de her få dage :)

De første luftmasker er for løse i forhold til fastmaskerne, men det må komme henad vejen.


Rom blev jo heller ikke bygget på en dag.. :)

*Inflammation i senen mellem fod og hæl, oftest nærmest hælen.

5 kommentarer:

  1. Øv Altså..sådan en hælsporer har jeg også og det gør simpelthen så forbasket ondt. Du kan afhjælpe det med varme fodbade og efterfølgende massage samt en sko der giver efter i sålen når du går. Desværre kan der være lange udsigter til den forsvinder.
    God bedring og god weekend.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret...det gør ondt som bare pokker. Tak for tippet med fodbade. Her til formiddag er det ikke så slemt som i går...men jeg gik også i seng allerede 20.30 i går..og lå og læste havebøger til jeg faldt i søvn....og stod først op her ved 9.30 tiden til morgen.

      Det er dog også nødvendigt jeg hviler den så meget som muligt, da jeg jo belaster foden meget fra mandag morgen igen.

      Slet
  2. Øvelse gør mester, så du må kny på med hæklingen :)
    Dårligt ben, ja det kender jeg godt, jeg har dårligt knæ og har haft de sidste 3 uger, man får læst en masse bøger, men kan så heller ikke meget andet :(
    God bedring

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har sørme også tænkt mig at vedblive med hækleriet )

      Skavanker er noget skidt, men det trøster lidt at det endnu ikke er rigtig havesæson...for så ville jeg ikke kunne lave så meget som jeg ville ;)

      God bedring til dit knæ.

      Slet
  3. Bare klø på med hækleriet, du skal nok få det lært. Du skal være meget obs på første og sidste maske. Jeg plejer at tælle maskerne undervejs ( eller når jeg er færdig med rækken) så fanger man lynhurtigt fejlene. Varme hilsner fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet