tirsdag den 17. februar 2015

Brrrrr

Øv altså, hvor er det bare koldt.

I dag har jeg ellers tid til at gå i haven. Vi får gæster i aften, så det meste af dagen i går gik med tøjvask og oprydning/rengøring efter weekendens "ryd-op-på-loftet-arbejde". Vi klarede den sidste oprydning i går aftes, så i dag skal jeg blot lige gøre køkken, stue og bad færdige. Det tager max. 1 time , så der ville jo være rigeligt med tid til at arbejde udenfor.

Vejret spiller bare ikke med. Jeg var ude på en kort rundtur med Ipad'en for at tage billeder, men det var simpelthen så koldt at jeg hurtigt opgav, så billeder fik jeg ikke taget mange af. Her er dem jeg nåede.

Allium er på vej.


I år har jeg ikke sået artiskokker, men jeg har ladet en enkelt fra sidste år vinterdække med en dynge gran - og indtil videre ser det da ud til den har overlevet:


I efteråret satte jeg et par hundrede botaniske krokus. Det er ikke alle der kommer op, men kattene har også rodet i jorden, kan jeg se (!!!) - men den første er da i knop nu.


Langs buksbomhækken overfor terrassen fandt jeg en del selvsåede digitalis. De skal naturligvis ikke stå der, så når det bliver varmere i vejret, så bliver de flyttet eller sat i potter til at give væk.


For to år siden købte jeg tre små lammeøre i en vejbod - jeg skal love for de har fået godt fat nu...så mon ikke det vil være en god ide at få dem delt inden længe?


Her tror jeg det er min hvide løjtnantshjerte er begyndt at skyde :)


Kattene gider heller ikke rigtigt det kolde vejr, så de opholder sig mest indendøre og ligger og bobler. Men, når "mor" går ud i haven, så følger de med. De skulle jo så nødig gå glip af noget. Her er det Quintus.

...og så kom Felix også lige piskende. Jeg nåede lige at tage billedet, så var han spurtet væk igen.


Jeg fulgte efter kattene og gik atter ind i varmen.
Nu sidder jeg så her, trygt og varmt inde og drømmer om snart at kunne arbejde i haven i behagelige temperaturer, mens jeg forsøger at tage mig sammen til lig at få klaret den sidste rengøring.

2 kommentarer:

  1. Åh, hvor jeg også glæder mig til varmere temperaturer! Kan se, at dine katte er som mine: de vil gerne med ud når mor er ude. Så er det bare sjovere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er sjove de katte. Om morgenen er de helt elektriske for at komme ud...men når de først har fået sonderet haven - og der blæser en strid kold vind, som i disse dage, så vil de hellere ligge inde og boble...medmindre jeg altså går udenfor...så er de der med det samme.

      Slet