mandag den 23. februar 2015

Sådan en mandag efter en ferie...

...er jeg ikke ret meget værd.

Jeg måtte derfor tage en lille lur, da jeg kom hjem, så jeg forhåbentlig kan holde mig vågen til "Danmarks dejligste have" på TV2Fri kl. 21.20 (Sørme et sent tidspunkt, når man som jeg går i seng kl. 22 på hverdage.)

Vejret i dag har været gråt i gråt med lidt slud i morges og ellers regnvejr resten af dagen. Kort sagt, KEDELIGT.

Mens jeg går og venter på det bliver forår, har jeg fået lavet mig to lister, så jeg har overblik over mine clematis og dahliaer. Det er simpelthen nødvendigt, ellers har jeg ikke en chance for at holde styr på dem :)


Som det ses mangler der især mange oplysninger på clematis-skemaet, men de kommer nok på i løbet af ugen.

Dahlia-skemaet bliver nok først udfyldt, når jeg skal til at placere krukkerne med knoldene rundt omkring på matriklen.


Med frølingerne går det glimrende.

Nu er nogle af tallerkensmækkerne også begyndt at spire.
Grunden til de strækker sig mod lyset, trods vækstlys, er nok fordi bordet står lige under et vindue...de andre år stod det ind til væggen, men det var jo før der flyttede et 130 cm langt akvarium ind.

Jeg må bare vende bakkerne hver dag, ligesom jeg sætter dem dybt, når jeg omprikler dem. Det plejer at gå fint.


Tomaterne vokser godt. Alle fire sorter har nu spirer.


...og tada....for første gang (Det er vist 3. gang jeg forsøger) er mine eryngium spiret - de ses her nedefor i venstre række/kolonne.


4 kommentarer:

  1. Dine frølinger ser fine ud, det har du held med, men du har også plantelys, det hjælper nok meget.
    Jeg kan ikke tage TV2 Fri, så det skal jeg ikke spekulere på :)

    SvarSlet
  2. Ih sikke fine spirer!

    - Anne

    SvarSlet