onsdag den 26. november 2008

Man skal høre meget...

I går mødte jeg en tidligere elev, da jeg luftede mine nye briller for første gang.
- Hej Esther - Hej .... - Du ser jo meget yngre ud... - ? - Hvad har du gjort ved dit hår? - Jeg har fået nye briller og bare sat håret op...!? - Du ser altså meget yngre ud.. - Hm, tak...
Nu er det jo ikke fordi jeg har noget imod at se yngre ud, men det er altså en smule belastende, at det blot skyldtes, jeg havde sat håret op i en lille hestehale!

Noget der ikke sker særlig tit, for det meste kun, når jeg gør rent. Men det er åbenbart noget, jeg burde gøre lidt oftere. Flere blandt familie og venner har sagt det til mig adskillige gange. Selv optikeren sagde det forleden; at jeg skulle tage og sætte håret op; "så man kan se dit ansigt".

Det irriterer mig lidt, da jeg foretrækker at have mit hår løst, det er så dejlig nemt. Men - når så mange giver udtryk for det samme, så bliver man da nødt til at lytte. Så må der jo være noget om det. 

Nu er spørgsmålet så bare, hvordan man lærer at sætte håret op? I andet end en hestehale, da hestehale er lidt kedeligt. Jeg fatter f.x. ikke hvordan de bærer sig ad, de der kvinder, der bare lige snor håret et par gange rundt, en pind igennem og så sidder håret bare rigtig flot på en casual måde, du ved, med små løse totter hist og pist - det er jo en større videnskab for sådan en som mig, der aldrig er gået specielt meget op i "hårsætning".

Jeg har i tidernes morgen anskaffet mig sådan en "metalplade med en træpind igennem" - men den kan ikke holde mit hår. jeg kan ikke få den til at holde mit hår. Så snart jeg har stukket pinden igennem og slipper håret....hænger den halvvejs nede ved nakken med en eller to totter hår i. Resten af håret er faldet ned.

Og det sker hver eneste gang, jeg forsøger, så det kan vel ikke undre, at jeg kunne trænge til et håropsætningskursus?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar