søndag den 28. august 2011

Det nærmer sig industrielle mængder af løg...

...når man tager i betragtning, at min have kun er på 220m2.

Jeg hjemførte 260 styk fra Thyme Planteskole i dag og så fik jeg lidt mere styr på størstedelen af de løg jeg måtte grave op i forbindelse med sokkelarbejdet på huset.(De er blevet sorteret og lagt i kasser, navn/farve er anført og de fleste er blevet talt op, inkl. de små nye sideløg)

Mangler stadig to potter med løg - men det får vente. Har også 20 tyske stile, der skal bedømmes inden i morgen...!

Fandt forøvrigt også en papirspose med tulipanløg ude i skuret - det er "rester" af de 60 røde og hvide tulipaner jeg købte i vinters. De havde dannet rigtig mange fine, nye løg (151 styk løg er der nu, for nu at være helt nøjagtig!) - så godt nok tager det et par år før de blomstrer, men i jorden skal de :o) 

Alt i alt har jeg nok omkring 1000 løg, der skal lægges *G* Det er da vist meget godt....og så har jeg på fornemmelsen, at der sagtens kan blive indkøbt flere...

 Dagens indkøb: Tulipaner:
Tulipan Black Parrot - 10 stk

  Tulipan Mount Tacoma - 10 stk

  Tulipan Queen of Night - 10 stk

  Tulipan Triumpf White Dream - 10 stk

  Tulipan, botanisk, Little Beauty - 30 stk

  Tulipan, botanisk, Dasystemon Tarda 50 stk

  Narcisser:
Narcissus, botanisk, Triandrus Thalia 10 stk

  Narcissus Botanisk Rip van Winkle - 20 stk

  Krokus:
Krokus, vernus, Grand Maitre - 15 stk

  Krokus, vernus, King of the Striped 15 stk

  Krokus, botanisk, Blue Pearl 60 stk

Allium: En enkelt slags allium blev det også til - de bliver kun 25-35 cm høje - men er bedårende smukke (Mine opgravede -store - allium er der forøvrigt 111 styk af!). Allium Amplectens Gracefull 20 stk

 Ah - det er skønt med have :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar