fredag den 26. august 2011

Højbedet er færdigt :o)

Så fik jeg lige taget mig sammen til at få fyldt det sidste jord i højbedet, lagt fiberdug, fyldt op med ny jord og plantet en del jordbærplanter + rabarberen, som ikke syner af noget som helst lige nu. (Den er helt ude til venstre.)



 Der skal nok en smule mere jord i, men jeg løb tør for sække (Den forklaring har jeg snart måttet brugt et par gange...!) men hvor var det dog dejligt, at kunne stå almindeligt og plante. Det kunne min ryg rigtig godt lide :o)

Jeg spekulerer på, om jeg kan putte flere jordbærplanter i højbedet, for jeg har altså rigeligt at dem endnu?!

Græsset er også blevet slået med min fine græsslåmaskine. Inde i surbundsbedet dog med græstrimmeren....og så fik jeg lige ramt en dræbersnegl....og den nærmest "svulmede op" da dens indvolde væltede ud. ADR!!!

Det var dog heldigvis den eneste snegl jeg stødte på. Nu husker jeg altså lige at tjekke kanterne for snegle inden jeg tænder græstrimmeren næste gang, for det var et nummer for ulækkert.

De gule krysantemummer jeg fik af min mor er også blevet sat i potter....og så var jeg naturligvis lige rundt med kameraet; jeg opdagede at den ene af de syriske roser var sprunget ud:

 

 Ikke så blå som forventet, men jeg elsker, at den ikke er lyserød *G*

Dagens sidste opgave var at få givet min rådhusvin nogle hjælpesnore. Jeg havde slet ikke bemærket, at den havde lavet nogle lange grene, der kravlede langs jorden. Det går jo ikke, når det er meningen mit grimme skur skal dækkes af rådhusvin en gang med tiden. Jeg har to af slagsen, men det er kun den ene, der er kommet rigtig gang i, men den anden lever da endnu, så den er vel bare en langsom starter?

 

Senest til oktober skal jeg altså have fat i adskillige sække med spagnum, så jeg kan få dækket græsset i surbundsbedet (dækker af med fiberdug først) - jeg er træt af at skulle slå græsset derinde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar