lørdag den 2. januar 2016

På besøg hos Henriette, Holger og Herman

I går formiddags trillede vi med godt læsset bil sydpå for at besøge Henriette og for at se "det gule hus" med tilhørende have.


Den gang Henriette skrev om ikke at kunne beslutte sig for at flytte m.m. kommenterede jeg hendes indlæg og skrev bl.a. at HVIS hun valgte at flytte til det gule hus, så ville vi gerne give hende et par nye Billyreoler fra IKEA, fragte dem ned til hende OG samle dem (dvs. kæresten skulle nok samle dem).

Heldigvis blev det muligt for hende at flytte og derfor tog vi i Ikea for et par dage siden og fik købt reolerne plus et par småting - og så aftalte vi at kigge forbi Rødby den første dag i det nye år.

Jeg fik lidt problemer med ryggen på turen derned, så det var begrænset, hvor meget jeg kunne hjælpe, men jeg fik da vasket en del ting af og fik sat flere ting på plads i køkkenet.

Henriette og jeg var forøvrigt lige en tur henne i hendes gamle bolig for bl.a. at hente støvsugeren. Jeg har været der en gang før - i december 14 og ....undskyld jeg bander...

FOR FANDEN HVOR ER DET GODT, HUN ER KOMMET VÆK DERFRA! 

Ikke pga. nytårshærværket mod postkassen (de fleste postkasser i gaden var sprængt itu) men pga. selve huset, atmosfæren inde i det, de lave, fugtige lofter, der nærmest presser sig ned over en...og selvfølgelig også lugten...! Efter min mening et hus, der er uegnet som menneskebolig.

I det fine, gule hus knoklede kæresten løs og i løbet af dagen fik han samlet de to Billyreoler plus fire andre reoler. Så kan Henriette komme videre med udpakningen af de flyttekasser, der står og fylder i stuen - og få fjernet bogbunkerne fra entreen.

Desuden fik han sat et skab op i køkkenet, sat en bordplade fast til væggen, også i køkkenet og hængt nogle køkkenredskabsstænger op.


Som det kattemenneske jeg er skulle jeg jo også snakke med Henriettes katte, men det var nu en begrænset succes. Især Herman er temmelig påvirket af flyttehurlumhejet, så ham fik jeg kun set på afstand.

Med Holger gik det så noget bedre. Første gang jeg besøgte Henriette (december 14) ville han slet ikke snakke med mig. Det ville han gerne i dag...ikke så længe dog, men trods alt ville han gerne...(Vi taler slet ikke om bestikkelse med ny, spændende kattemad, vel?!)

...og han hoppede endda selv op på mit skød og lå der i et par minutter...! Det skyndte jeg mig naturligvis at få et bevis på (billedet herunder).

Ved 18.30 tiden var det tiden at køre hjemad. Vi var alle trætte og især Henriette trængte til ro, så vi sagde farvel og på gensyn til foråret og så trillede vi nordpå.

På den tur hjemad fik jeg forøvrigt min "ilddåb" mht. at køre på ukendt motorvej i til tider tæt tåge. Heldigvis gik turen godt, men hold så lige op, hvor jeg var bombet, da vi nåede hjem.

I dag står der ikke ret meget på programmet. Jeg skal lige have kigget til nogle dahliaer, men ellers står den på afslapning.

14 kommentarer:

  1. Det var en hård dag, godt Henriette blev flyttet væk fra det hus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, men det var skønt at kunne hjælpe (Mener her især at kæresten gerne ville hjælpe..) og hendes nye hus er rigtig dejligt. Det er også stort, så jeg er sikker på hun nok skal få det gjort rigtig hyggeligt med tiden.

      Slet
  2. Det høres ikke bra ut med det huset. Godt å få flyttet derfra, ja. Søt katt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtig godt hun er flyttet :)

      Slet
  3. Hej Esther
    Det var da en fantastisk gave at give på årets første dag, godt i kan slappe af idag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt at kunne hjælpe...men sandelig også dejligt bare at slappe af :)

      Slet
  4. Godt Henriette og kattene fik flyttet, og fantastisk flot I kunne hjælpe. Jeg er spændt på at se, hvordan Henriettes have kommer til at sprudle - det var imponerende, hvad der lykkedes at få ud af jordstykket ved dukkehuset!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget spændt på hvad hun finder på. Jeg har hørt om nogle af hendes planer. Det lyder rigtig spændende :)

      Slet
  5. Godt klaret! ja henriette har haft sin del af usunde huse må man sige! Når tingene kommer på plads og der bliver ro i huset, bliver kattene sig selv igen. Bliver fint at se, hvad H får ud af hus og have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, kattene skal nok blive sig selv igen. De var ikke så snaksalige (med mig) men de var nu rolige nok.
      Jeg glæder mig også til at se hvad det bliver til, når Henriette først begynder i haven :)

      Slet
  6. Anonym17.32

    Det er medmenneskelighed på højeste plan. Tak, fordi I gjorde det, som burde gøres :)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Jeg holder meget af Henriette, så naturligvis hjælper jeg når/hvis jeg kan - og heldigvis har jeg en kæreste (handyman) der gerne vil hjælpe også :)

      Slet
  7. NU er jeg på nettet igen, og så kan jeg endeligt også herinde fortælle at jeg er SÅ glad og taknemmelig for den hjælp jeg har fået. Nu går jeg bare og glæder mig til at jeg igen kan shoppe på nettet, for jeg har selvfølgelig også i kampens hede og med hovedet under armen, fået smidt mit dankort væk, så jeg har måttet spærre det, og dermed er det jo ikke muligt at indkøbe nye frø. Uha uha. :-) Jeg glæder mig til at komme igang udenfor, og jeg vil sgu også have mig et vinterudstyr som Esther så smart har anskaffet sig. Det kan man da slet ikke undvære når man har en have tænker jeg...

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen tilbage til nettet :)
      Mht. frø...så har du da fået nye frø..? Griner...men det havde du måske glemt? :) Forøvrigt tag lige et kig på min frøliste, har jo fået en del nye...måske nogle af dem ville være interessante for dig?

      Slet