lørdag den 16. januar 2016

Leg med grene

På sådan en, vejrmæssigt set, kedelig lørdag satte jeg mig med resterne fra kurset forleden og et ekstra bundt birkegrene og gik i gang med at "lege".
Først klippede jeg grenstykkerne i mindre stykker, ca. 5-6 cm lange og derefter gik jeg i gang med at binde dem sammen. 
 Undervejs sørgede jeg for at placere grenstykkerne så jeg kunne "dreje", så det hele kunne ende i en ring.
 Da gren-ringen var færdig lod jeg vikletråden lave en slags "støttebund", før jeg gik over til at lave bunden.
 Jeg klippede birkegrenene (det nye bundt) i lidt mindre stykker - 20-30 cm) og snoede dem ind i hinanden og ned i gren-ringen. Til sidst blev de holdt fast med lidt vikletråd stukket ned imellem og låst på undersiden.
 Til allersidst fik jeg presset ringen ned i det store af mine fuglebure - så nu har jeg en rede klar til når jeg skal pynte til påske.

Det er med vilje at reden ikke er fyldt helt ud med grene, da jeg tænker jeg vil putte lidt mos og fjer i også...foruden nogle af de marmor-æg jeg har.
 Jeg tror, det bliver en fin påskepynt :)
Resten laver jeg dog først når vi er nået til marts måned.

Vejrmæssigt har dagen i dag været kedelig. Gråvejr og koldt. Sidst på eftermiddagen begyndte det at sne, men der er ikke ligefrem kommet voldsomt meget.
Fortsat god lørdag aften.

3 kommentarer:

  1. Flot rede du fik lavet, lidt af et tålmodighedsarbejde.
    Vejret har været ligesådan her, men i Jylland har de haft solskin.

    SvarSlet
  2. Super!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  3. fantastisk god ide med redebyggeri. Du kommer hurtig efter det må jeg sige. Og det kommer til at se rigtig flot ud når den pyntes videre med påsketing. Glæder mig til at se den til marts :-)
    Kh. Kirsten
    god Søndag kan jeg vist godt skrive nu :-)

    SvarSlet