søndag den 10. januar 2016

Smuttur til Rødby, (19) dahliaer og sne

Min søster havde en kommode i overskud, som Henriette gerne ville overtage, så i morges trillede vi ud og hentede kommoden - og i stedet for at køre hjem med den og sætte den op på loftet, for så at slæbe den ned igen, næste gang vi skulle ned til Henriette, var det sådan set nemmere at trille ned til hende med den med det samme. Som sagt, så gjort.

Vi var der ikke så længe, men jeg nåede da lige at få snakket lidt med Holger, der ikke var så reserveret i dag. Han lod sig endda fotografere :) Herman gemte sig stadig ovenpå, så ham regner jeg ikke med at se før en gang til foråret.
Ved 14-tiden trillede vi hjemad igen - og vi havde ikke kørt ret længe, før det begyndte at sne.
Heldigvis var det kæresten, der kørte, så jeg kunne slappe af.

Da vi kom hjem, havde vi regn, der hurtigt gik over i slud - og lige pludselig begyndte det så at sne her, sådan for alvor.
 Jeg var bare glad for vi var kommet hjem. Jeg ved godt, jeg skal ud i sneen i morgen tidlig, men jeg har det okay med det, fordi jeg jo har prøvet at køre i snevejr. Jeg er dog stadig ikke så begejstret ved udsigten til at færdes sammen med mine medtrafikanter... :)
 Men, lad mig nu se, hvor meget sne der ligger i morgen tidlig, eftersom det ikke er frostvejr.
 Det er ikke så nemt at tage snebilleder, når det er blevet mørkt, så til en del af billederne har jeg måttet bruge blitz, men forhaven her nedenfor blev oplyst af en lampe.
 Min elefantgræs blev lagt ned tilbage i november, hvor vi fik de der bunker med sne.

Nå, men da vi var hos Henriette, fortæller hun pludselig, at man nu kan forudbestille dahliaer hos blomsterverden.dk...

Argh, Henriette! Det fortalte du mig bare ikke! 
Nu bliver jeg jo nødt til at gå ind og kigge, når jeg kommer hjem... ;)

...og det gjorde jeg så....og jeg blev fristet over evne....Ja, ikke at det er noget nyt...haha.

Hvor jeg skal gøre af alle de nye dahliaer (19 styk fordelt på 8 forskellige), hvis alle mine overvintrende-32 styk dahliaer overlever,  aner jeg overhovedet ikke, men hvis jeg ikke kan finde plads til dem alle, så får Henriette da bare dem jeg ikke kan få plads til smidt i hovedet...og så kan HUN bare bøvle med at finde plads. Ha! ;)

Årets bestilte dahliaer er mest i lilla, pink og hvide farver....opdagede jeg, da jeg lavede collagen her:
Jeg må åbenbart trænge til de farver :)
Nu håber jeg så bare jeg får fat i alle i år - sidste år kom jeg for sent til at få 'Blue Bell'. Håber jeg er heldigere i år (Jeg er i hvert fald tidligere ude!)

Dahliaerne er:

Addison June, Blue Bell, Gallery Art Fair
Lilac Time, Hy Trio
Lady Kate, Worton Blue Streak,Table Dancer

12 kommentarer:

  1. Mon ikke du er så tidligt ude, så det lykkes i år med dahliaerne. Jeg skal ikke nyde noget, sidste år kom næsten ingen op og dem der gjorde blev spist af sneglene.
    Flot med sneen vi fik også noget, men bagefter kom regnen, så var det slut med sneen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forspirede dahliaerne sidste forår - og langt de fleste kom op. Det var vist kun to, der ikke blev til noget.
      Jeg får den først tilsendt en gang i februar, men nu har jeg i hvert fald bestilt dem :)

      Slet
  2. Kære Esther sikke da en tur, sneen er nu også kommet til Amager. Håber, at det er væk til morgen, hvor det er arbejdsdag igen. Ham katten han ser godt nok elegant og stolt ud. Pudsigt jeg var også på Blomsterverden i går får at bestille Dahlia. Jeg købte også lilla og hvid men også pink, de havde Wizard of Oz som stod højt på min ønskeliste. Det var svært at begræns sig. God aften kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina

      Det er komplet umuligt at begrænse sig. Jeg har bestilt/købt 19 (NITTEN!) dahliaer i dag... Hihi.

      Slet
  3. Det er fint at I kan hjælpe Henriette, og jeg håber at Herman begynder at komme lidt mere frem end at opholde sig på loftet hele tiden.
    Åh. Esther, da jeg løste at Henriette havde fortalt dig om Dahlia, så må jeg indrømme at jeg tænkte med det samme - det går .... men det er da flot - 8 stk. og der er vel altid nogen der ikke overlever :-) så der er håb for at du også kan få de nye i jorden.
    I har da alligevel fået en del sne må jeg sige. Vi har intet mere, det lidt vi fik i fredags er mere eller mindre borte - tøet væk.
    Kør forsigtig når du skal ud i morgen tidligt
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha...hvis det så bare kun var 8 styk...men det var 8 forskellige...og nitten dahliaer i alt. Fnis.
      Jeg skal nok køre forsigtigt. Ingen tvivl om det.

      Slet
  4. Det er godt at høre, at du har respekt for glatførekørsel. Det skal man bestemt have. Ok, at det er tid at forholde sig til dahliaer kommer noget bag på mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er ikke dahliatid endnu, men nu kan man bare forudbestille dem :) De bliver først sendt til mig en gang i løbet af februar, det kommer an på vejret, skriver de på deres hjemmeside :)

      Slet
  5. HEJ eather.Ja !!! det gælder bare om at køre forsigtigt i dette føre vi har for tiden.Og dahlia er jeg da heller ikke begyndt at tænke på endnu.Men flot collage du har lavet af alle dem du har købt........og det er også lige mine farver.
    Lækker mærke til alle collager fordi jeg lige har brugt det meste af søndagen til at lære at lave collager fra Picasa.Og hold da helt op hvor jeg har mange billeder.Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      Collager er en rigtig god måde at vise billeder på, synes jeg. Jeg bruger slet ikke Picasa, men picmonkey.com.
      Den fungerer glimrende, men ofte skal jeg dog gemme et billede 1-2-3 gange før det hele bliver gemt. Jeg tror nu det skyldes, at jeg ikke betaler for det, men skidt pyt. Det tager jo ikke så lang tid at gemme.

      Slet
  6. Jeg må indrømme at jeg kom til at grine højt da jeg så dit indlæg. Jeg var nemlig også inde på blomsterverdenen i går og gæt hvem jeg tænkte på da jeg sad og kiggede alle de smukke billeder :o) dig lige præcis dig.
    Jeg skal også ind og bestille lidt, men skal styre mig. Det bliver nok værre når haveveninde går i gang. Hun er lige så fjollet som dig, Griner. Jeg skulle i øvrigt hilse.
    Godt i nåede godt hjem inden det begyndte at sne rigtigt, jeg var ude og køre i det og det var som brun sæbe.
    Nu håber jeg du er kommet godt på arbejde til morgen.
    Knus fra Linda

    SvarSlet
  7. Hyggelig at du også har fått litt snø! Her har det kommet nesten 40 cm, så det er jo nesten ikke til å tro. Vi har ikke hatt så mye snø på lenge.
    Nydelige dahlia du har bestilt!

    SvarSlet