fredag den 19. marts 2010

Ost og knald på farverne

 2010-03-19 16:05:10 2010-03-19 15:05:10 Der er nu intet som at have fri allerede 11.20 en fredag. Det var oven i købet blevet tørvejr, så jeg smuttede lige ned forbi ostehandleren på hjemvejen. Min ostebestand havde nået et kritisk lavpunkt og det går jo ikke. Der blev indkøbt en "pakke" Gruyere og pecorino med og uden trøffel (200 g af hver). Så nu kan jeg vist roligt indtage pasta uden risiko for at løbe tør for ost - for en tid. Det er forøvrigt ret sjovt som ens ostesmag kan ændre sig. Tidligere (For bare 3-4 år siden) kunne jeg slet ikke spise stærk ost. Så var det jo, at jeg ved et tilfælde smagte den italienske pecorino - og var solgt. Jeg tror stadig ikke, jeg vil bryde mig om at spise en almindelig lagret dansk "skiveost", men da jeg den anden dag tog mig en ostemad - med en mellemlagret Riberhus - en ost jeg plejer at synes, passer som fod i hose til mine oste-smagsløg - ja, så syntes jeg ikke, den smagte særlig meget af ost! Måske jeg skal til at vænne mig af med at stå og småspise pecorinoflager, mens jeg river osten henover pastaen...hm.. :o) Det ændrer åbenbart på ens ostepræferencer...! I hvert fald kan jeg snildt spise en stærk pecorino/parmeggiano sammen med pasta! På vej fra ostehandleren til den parkerede motorcykel kom jeg forbi en bette grøntbiks på torvet - og han havde tilbud på tulipaner - 3 bdt. á 10 stk for 100,-. Jeg havde heldigvis lige plads i rygsækken. Nu står de og trækker vand i en spand - stadig i indpakningen - og om lidt bliver de fordelt i et par vaser med en smule klorin i. Det skulle være den bedste måde at opbevare dem på, ifølge min nye "haveguru".
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar