lørdag den 27. marts 2010

Prøvesæsonen 2010/I

Så har jeg så småt taget hul på opgaverne i forbindelse med dette års mundtlige afgangsprøver. Jeg har de sidste par timer siddet og samlet egnede prøvespørgsmål til engelsk. I alt skal jeg bruge 13 forskellige, (Spørgsmålet må bruges 2x i alt) men faktum er, at jeg nu har 28 forskellige. Det giver mulighed for at kunne lave en bred vifte af endelige spørgsmål, når den tid kommer. Jeg kan ikke komme længere nu, da jeg endnu ikke ved, hvilke emner eleverne vælger til deres dispositioner, og eftersom antallet af spørgsmål indenfor hvert emne afhænger af elevdispositioner indenfor hvert emne, må jeg vente til de har valgt emne. Det skal de først en gang efter påske. Men, jeg har det nu godt med at være kommet så vidt allerede. Jeg skal have min klasse op i både dansk og engelsk denne sommer og så er der desuden mulighed/risiko for at et eller begge mine to tyskhold skal op. (Hvilke prøver der udtrækkes, offentliggøres først d. 23/4) Selvom jeg ville synes, det kunne være rart at vide det noget tidligere mht. prøveforberedelsen, så får lærerne det også først at vide d. 23/4. Sådan er systemet indrettet. Selvfølgelig kunne jeg sætte mig ned og lave en masse tyske prøvespørgsmål nu, men hvorfor i alverden skulle jeg dog det, hvis tysk ikke udtrækkes i år? Jeg ser gerne, at mine elever kommer op i tysk, men lige netop i år, gør det ikke noget, hvis de ikke skal. Det vil give mig mere tid til at koncentrere mig om den "store prøve" (=danskprøven). Det er første gang jeg skal have elever op i dansk, så den kræver en hel del mere forberedelse. Til gengæld vil jeg meget gerne have, at den kommende 9. klasse skal op i tysk næste år. De er uden tvivl den bedste tyskklasse jeg nogensinde har haft! ( Jeg har undervist i tysk i 14 år.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar