mandag den 11. april 2011

Buksbom i lange baner

Nøj, hvor sådan godt 200 buksbom fylder, for ikke at tale om, hvor lang tid det tager at plante dem! De ankom med min mor kl. 16.30, så der var ikke mange timer at gøre godt med, eftersom de først skulle ligge i vand 1-2 timer.

 
Buksbom i lag - før de blev vandet første gang.
 Jeg kom ind fra haven for et kvarter siden - den sidste halve time havde jeg arbejdet i noget nær mørke og jeg er ikke nået særlig langt. Omkring 50 har jeg fået plantet.

Resten måtte jeg sætte i en af de gravede render og trillebøren, hælde den sidste sæk jord over, vande og så håbe på de kan holde sig i live til jeg får mere jord og ikke mindst tid til at plante.

Godt der venter en påskeferie forude.



  Rosenbuen blev også placeret - den skal være indgang til frugthaven.

I morgen står den nemlig på både motorcykelreparation og øjenoperation, onsdag har jeg eftermiddagsmøde og derefter italiensk.
 
  Buksbom i venteposition.

 Men - så er der jo også håb om, at jeg har fået mere jord.

Har bestilt 30 plantesække, så burde jeg vel have nok. Jeg bruger godt og vel 1 sæk pr. løbende meter hæk, men så får planterne også den bedste start.

 Lige nu ser min have godt nok rodet ud, men jeg kan se at de ideer haveplaner, jeg har tegnet i løbet af vinteren, langsomt begynder at tage form ude i haven og det er skønt.

 Har ikke megen tid til at læse jeres blogs pt. da min have tager en stor del af min vågne tid, men jeg satser på at nå nogle "ture" i den kommende påskeferie :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar