torsdag den 14. april 2011

Et ordentlig nap

Så fik jeg taget endnu et nap i haven. Lagde ud med at grave et stort hul, fylde det med spagnum og plante hortensiaen deri. Derefter fik jeg gravet de sidste render, plantet de resterende ca. 96 buksbom og vandet dem grundigt - alt sammen på under tre timer. Jeg er så også en smule smadret nu, men er rigtig glad for jeg nu er færdig med det arbejde. Beklager billedkvaliteten - mit kamera har svært ved at tage billeder ved skumringstide.

Lidt forklaring: Bag hækken til højre ligger mit midlertidige bed. Til venstre har jeg fået rammet tre forskellige bede ind. Først det blå/lilla bed, så mit længe-ventede sølvbed og bedet længst nede skal huse mit flammebed. Det varer dog noget, inden jeg får tilplantet bedene.

Græsset skal fjernes (!), bedets nuværende planter skal flyttes (bortset fra buskene) og så skal der fræses muld ned i den lerede jord. Derefter kan jeg begynde tilplantningen. Som det tydeligt ses, ligger der en hel del jord fra rende-gravningen.

Det skal selvfølgelig væk - og jeg har allerede en plan med det. De næste arbejdsopgaver bliver:
  • At få plantet de tre rhododendron
  • Få flyttet den hortensia her allerede var til surbundsbedet
  • Fjerne græsset fra det opgravede jord
  • Fjerne græs i det halvrunde bed (er ikke på billedet)
  • Blande den opgravede jord med muld, så jorden bliver lidt lettere
  • Flytte planter fra det ovale bed
  • Lave jordhøj/minibakke i det ovale bed
  • Hente planter i min gamle have
  • Tilplante det ovale bed
Håber jeg kan nå en del af ovenstående i påskeferien...!

Nu vil jeg dog gå i seng - jeg sover helt fantastisk godt i disse dage ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar