mandag den 22. januar 2007

Esthers Fugleredningstjeneste??

2007-01-22 16:50:29 2007-01-22 14:50:29 Jeg klarede åbenbart "jobbet" så godt sidste gang, at de højere magter eller hvem, der nu end står for den afdeling, havde besluttet at jeg skulle redde endnu et liv i dag. Jeg sad og læste, da jeg pludselig hørte det der "bump" mod ruden, der kun kan betyde een ting: at der ville ligge en fugl mere eller mindre halvdød på min terasse. Jeg skyndte mig ud, men kunne lige umiddelbart ikke se noget. Efter lidt søgen fandt jeg dog fuglen - en bogfinke (Ret mig venligst, hvis jeg atter tager fejl *G*);

 Den sad fuldstændig fortumlet bag vandkanden (Den var altså ramlet 1-1,5 m baglæns ved sammenstødet med vinduet) Jeg skyndte mig at samle den op i hånden og "kuple" hænderne omkring den for at varme den. Ret hurtigt fortrak jeg dog indendøre, da sne og kulde ikke just var befordrende for dens overlevelseschance. Jeg stillede mig indenfor i varmen - stadig med hænderne kuplet rundt om fuglen - til Speedys store utilfredshed. Han var særdeles bevidst om, at jeg stod med et eller andet m e g e t interessant og forsøgte på alle leder at få lov til "lige at snuse" - men nix, kammerat ;o) Efter blot 5 minutters tid begyndte bogfinken at kratte lidt med kløerne i min håndflade og jeg bar den så ud til foderhuset, hvor jeg satte den. Den pustede sig op med det samme (hvilket jeg tog som et godt tegn) og sad så og kom til hægterne igen. Jeg nåede lige at få taget et par fotos af den - da jeg kiggede ud fem minutter senere var den fløjet væk. Så, jeg har altså reddet endnu et fugleliv i dag - og det har jeg det rigtig godt med :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar