lørdag den 20. januar 2007

Slap nu af, folkens!

Et af januar måneds store blog-temaer er januarvejret.

Efterhånden lyder rigtig mange folk direkte bekymrede over den manglende sne. Jeg kan slet ikke forstå, at folk er så bekymrede over, at vi har en januar uden sne. Det er altså ikke første gang vi har grøn vinter.

 Nuvel, vi har rekordhøje temperaturer i dette års januar - og hvad så?

 Jeg tror ikke på alverdens nærmest dommedagslignende profetier; vejret har altid spillet menneskene et puds af og til. (Dermed ikke være sagt, at vores forurening af kloden slet ikke spiller en rolle i klimaændringerne - jeg tror blot ikke på de hysteriske dommedagsprofetier)

 Forøvrigt (som jeg allerede har skrevet een gang før i år) så var situationen næsten den samme i januar 2005 - det er kun 2 år siden, men folk har åbenbart allerede glemt det!

 Der havde vi også forårsagtige temperaturer - lidt lavere end i år ganske vist, men alligevel. Sneen kom først for alvor i slutningen af februar/den første uge af marts og blev liggende til ca. midt i marts. (Hentede min mc d. 17. marts, så der har vejene været farbare *G*)

Så jeg synes folk skal slå koldt vand i blodet, sneen skal nok komme - den er bare lidt længe om det i år - og hurra for det ;o)

 NB: Til forskel fra tidligere år, ser jeg i år meget gerne, at der ligger sne i min vinterferie. Jeg er så småt begyndt at kunne se det positive ved sne (Men altså, stadig helst snevejr når jeg har fri) - og det hænger sandsynligvis sammen med, at jeg har anskaffet mig langrendsski :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar