onsdag den 2. juli 2008

Ferieudfoldelser eller mangel på samme

Det er lige gået op for mig, at jeg ikke ville ane, hvad jeg skulle få tiden til at gå med her i ferien, hvis jeg ikke havde alle mine skoleopgaver at kaste mig over.

Bevares, jeg ville formodentlig godt kunne få dagene til at gå ved at ligge på sofaen og glo den ene film efter den anden og ind imellem læse en bog - men når ferien så var slut, ville jeg ikke føle, jeg havde fået noget ud af den.

Fordi jeg har alle disse skoleopgaver at kaste mig over, er jeg også i stand til at stå tidligt op om morgenen og få nået en del hver dag. Det er dejligt tilfredsstillende. For hvor underligt det end kan lyde, så trives jeg nemlig gevaldigt med at sidde og udarbejde undervisningsmateriale, det er hyggeligt og afslappende.

Formodentlig kan kun andre "lærer-nørder" følge mig her.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar