onsdag den 1. januar 2014

Julegave-udveksling

D. 30. december kunne familien endelig samles - og vi fik udvekslet julegaver. Lidt mærkeligt at få julegaver næsten en hel uge senere end alle andre, men skidt pyt.

Gaverne var der i hvert fald ikke noget i vejen med:


  • Et maleri lavet af min elskede nevø (6 år)
  • 2 Margretheskåle (2,0L og 0,75L)  m/låg
  • Et stænklåg
  • Jens Henrik Jensen - "De hængte hunde"
  • Sengesæt -  bomuldssatin
  • Tilskud til den nye Kenwood køkkenmaskine, jeg regner med at få med posten en gang i slutningen af måneden :)



Mine gaver til familien faldt heldigvis også i god jord. Det var første gang, hvor jeg brugte flere penge på tøj til nevøen end på legetøj - og han blev heldigvis rigtig glad for det :)

Det er efterhånden også ved at være svært at blive ved med at finde på nye legetøjs-gaver til ham, eftersom han er det eneste barn i familien (næste "barn" er 24!) og ALLE bare vil give ham fødselsdags- og julegaver.

Derfor har jeg da også besluttet, at han hovedsageligt får tøj af mig fremover, hvilket passer hans mor glimrende. Modsat mig, da jeg var i hans alder*, er han mægtig glad for tøj, så der er overhovedet ingen sure miner over "bløde pakker".


*Tøhø - selv i en alder af 47 vil jeg sgi hellere have have- og eller køkkengrej fremfor tøj.

4 kommentarer:

  1. Jeg købte en kenwood for jule- og gødselsdagsgavepenge for nogle år siden og jeg er bare så glad for den. Den er en slider! Købte sidste år en juicer til den - den skal vist i brug igen :-)

    God bedring til din faster. Min morfar sov stille ind for 2 1/2 år siden - han havde også selv sagt at det ikke længere var et liv og at han gerne ville have fred. Jeg savner ham stadig og ville ønske han var nået st blive oldefar til mit barn også. Men jeg husker ham som min friske morfar der rejste og hjalp med at tapetsere osv - ikke den gamle mand der var indlagt og ikke kunne få vejret og havde konstant ondt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stine

      Jeg glæder mig skam også til at få den ind ad døren :)

      Ja, min faster slap jo heldigvis for at ligge og have det skidt i flere dage - og sov ind allerede d. 2. januar. Jeg har det godt med at hun har fået fred - det var jo det hun ønskede. Jeg har allerede savnet hende i flere år, efter Alzheimer kom til...så savnet er faktisk (underligt nok) ikke blevet større efter hendes død.

      Slet
  2. kære Esther
    Først mange tak for det flotte kort du sendte og de søde ord. Det har været en mærkelig jul, men vi har nydt hinandens selskab og fået tændt lys hos mor flere gange i løbet af juleferien.
    KED AF at høre om din faster, men som du jo skriver var det hendes eget ønske. Min mand fik en køkkenmaskine af sine forældre og har brugt den hver dag siden. Idag lavede han burgerboller, og de var fantasiske, - med sesam. Og som fyld i burgeren - hjemmelavet guacamole. Det er utroligt så godt det smagte.
    Jeg håber du er OK og at vi må ses når det blir lidt lysere.

    knus og alt godt ønskes du herfra
    Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eva

      Ja, det må have været en mærkelig jul. Men godt I havde hinanden.

      Jeg har det okay, tak. Er ikke rigtig trist, mere lidt vemodig og samtidig glad for at hun har fået fred.

      Ja, vi må altså få set hinandens haver i 2014, nu har vi snakket om det i flere år ;)

      Knus

      Slet