søndag den 26. januar 2014

Manglende energi

Natten til lørdag blev jeg nedlagt af en-influenza-lignende-ting, med ondt i halsen, "ondt bag øjnene" og begyndende snotnæse.

Natten til søndag (i dag) besluttede min mave sig så for at gøre influenza-tingen selskab, så fra kl. 3-7 i nat/morges løb jeg i fast rutefart mellem soveværelse og badeværelse...heldigvis uden opkastninger, men alligevel...!

En konstant afbrudt nattesøvn gør umanerlig træt, så i dag vil jeg allerhelst bare ligge og sove - så det gør jeg en stor del af dagen.

I disse timer er jeg dog vågen, og vil derfor lige benytte lejligheden til at vise et par af de ting jeg nåede at få pakket ud af flyttekasserne, inden jeg blev nedlagt af sygdom.

Til venstre for denne tekst er den første vinter/juleklokkestreng jeg har lavet.

Min faster fik den i julegave i 1983 - og nu er den altså kommet tilbage til mig. Jeg har altid været meget glad for den, så den kommer helt sikkert op at hænge næste jul.

Eftersom jeg var så glad for den - og for min faster - var det naturligvis hende, der skulle have den :)

Kameraet har dog fået farven helt forkert. Stoffet er IKKE rødt, men bordeauxfarvet.

Min fasters gamle spejl vil jeg have op og hænge på muren i udestuen, jeg tror det vil passe fint derude.


Jeg har også fået et par gamle messing- og kobberting, der har været i familiens eje meget længe:


Et fint lille strygejern med holder.


En kedel, der dog skal repareres, da håndtaget er gået itu.
Nogen, der ved, hvem der reparerer sådan noget?


En kaffekande (?)

...og en lille kobberting.


Messingtingene kan jo ikke bruges til noget fornuftigt, så de skal bare stå til pynt....men kobberdimsen kan i det mindste bruges som urtepotteskjuler :)

Apropos urtepotter, så har jeg fået en pæn portion mere til samlingen:


De lyserøde bryder jeg mig ikke om, hvilket næppe kan komme som en overraskelse ;) - men de kan vel sælges.

...og nu vil jeg atter overgive mig til søvnen...

2 kommentarer:

  1. Fine kobberting. Rigtig god bedring, det lyder ikke rart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Er nu officielt totalt snottet....og en irriterende, voldsom hoste har også meldt sin ankomst....øv

      Slet