lørdag den 13. februar 2010

Der er sandelig ikke sparet på glasuren!

Det var første gang jeg prøvede opskriften på de her fastelavnsboller, så jeg var lidt spændt på resultatet. Dejen var nem og smidig at arbejde med - dejligt.

 Til gengæld fremgår det meget tydeligt, at jeg ikke er vant til at dekorere bagværk! Bollerne smager okay uden glasur, men som den sukkergris jeg kan være, skal der naturligvis også glasur på! Det står der nu også i opskriften - ikke at man skal følge den, men...

 Jeg blev dog vist lidt overivrig, da jeg skulle dekorere dem, i hvert fald mht. glasurportionens størrelse. Jeg fik i hvert fald blandet rigeligt med glasur - og det skulle da bruges nu det var lavet!

 En stor del af bollerne skal jeg have med ind til nevøen i morgen, ikke at forglemme...og det er i bund og grund for hans skyld, at jeg har bøvlet med forskellige farver glasur og krymmel ;o)

 Havde jeg lavet dem bare til mig selv, var der blot kommet hvid glasur på, men hvad gør man ikke for nevøen (Og så skulle det slet ikke undre mig, hvis han ikke kan lide dem. Haha!)



 Da jeg tog billedet for et øjeblik siden, var glasuren stadig våd, så jeg må nok vente en times tid endnu, før jeg kan prøvesmage en af dem.

 Og JA, der løb creme ud af dem under bagningen, selvom jeg syntes jeg var omhyggelig med ikke at putte for meget creme i og også var grundig i lukningen.... bare ikke grundig nok, åbenbart. Det er dog ikke gået ud over smagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar