torsdag den 2. juni 2011

Buksbom-børnehave

Så fik jeg klippet min buksbomhæk - og fik sørme lovning på, at jeg også får hæk-klip-besøg de næste to år, så den bliver så pæn som muligt. Det skal jeg ikke klage over :o)

Der blev jo klippet en hel del af - men da det jo var begrænset, hvad jeg havde af potter (Næste år medbringer de en 80-100 plasticpotter til mig, da de alligevel bare smider dem ud - Sikke mange buksbom-stiklinge jeg så kan lave!) var det jo også begrænset, hvor mange stiklinge, jeg kunne lave i dag.

Det ville dog være lyv, hvis jeg påstod, at jeg ikke fik frembragt en hel del stiklinge i dag - trods begrænsede mængder potter:

 Af med bladene for neden, af med toppen og så et skråt snit forneden...
 

 .. og så blev de sat tæt sammen i en potte:

 I de store potter satte jeg tre eller fire "duske" og når de så om 1-2 år er klar, så kan jeg bare dele dem med en skarp kniv, fik jeg at vide. Fik også at vide, at jeg ikke behøvede dække dem til foreløbigt. Hvad jeg gør med dem til vinter - det finder jeg ud af til den tid.

 Jeg tror ikke, de alle bliver til noget - men jeg fik lavet 70 styk - jeg kan åbenbart ikke få for meget buksbom ;o) - så nogle af dem bliver vel til noget. Skulle jeg gøre det på et tidspunkt, kan jeg jo altid forsøge mig udi et lille plantesalg - og ellers bytte dem til andre planter.

 Min buksbom-børnehave:

Beklager det lidt uskarpe billede, men jeg har endnu ikke fået mit kamera til at makke ret under "aftenstide-lys".

 Kan forøvrigt oplyse, at planterne omkring "pindestativet" er de pralbønner jeg fik tilsendt for nogen tid siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar