lørdag den 11. juni 2011

Knokledag

Det lykkedes mig at slæbe fire plantesække og en enkelt med pottemuld med hjem fra byggemarkedet. Forhørte mig om prisen på at få leveret til døren - det koster et par hundrede - så det regner jeg med at gøre, når jeg har fået talt op, hvor mange plantesække og sække med spagnum jeg skal bruge.... nå ja... og så skal jeg lige spare lidt penge sammen først, for det lokale byggemarked er noget dyrere (ca. dobbelt så dyr) som jem & fix er med deres jord.
 

 Udover at knokle med at få hjembragt jorden, så har jeg fået flyttet rundt på en del planter:

  • Lyserøde planter til det lyserøde bed
  • Blå planter til det blå bed
  • Gule og hvide planter til det gul/hvide bed
  • En del af sukkerærterne er blevet priklet ud i potter
Jeg har også fået samlet den foderpalme jeg købte for et par dage siden, så nu er fuglefodringspladsen som den skal være - og der er heldigvis adskillige fugle, der benytter den nu - de skulle jo først lige finde ud af, at der er kommet et nyt madsted i området :o)

 

  Foderpladsen som den ser ud nu - inkl. plantebørnehaven. Apropos det evigt tilbagevendende emne "lyserøde planter", så er der sørme en ny slags lyserød blomst på vej. Halleluja...
   

Gederams - tak til Eva for navnet.

 To af mine tre hosta har fået knopper - og den smukkeste af dem, er den, der først springer ud.
Syv timers arbejde er det blevet til i dag - inkl. trillebør-jobbet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar