fredag den 3. juni 2011

Og jeg har knoklet i dag...

Fik endelig taget mig sammen til det dødssyge og tunge arbejde med at få fjernet presenningen nedenunder mit "ekstra jord" og flyttet den bunke, der lå i selve haven (Den lille bunke fyldte 9 trillebør-læs med top...!) ovenpå den anden, så jeg nu har fået lavet min bakke/høj.

 

 I morgen dækker jeg den til, så jeg lige får slået det sidste græs ihjel. Når jeg så en gang får de der længe ønskede sække jord...! så dækker jeg den med ca. 5 cm god muld og så bliver den tilplantet med bunddækkeplanter og husløg - til efteråret lægger jeg naturligvis også masser af forårsløg der :o)

Udover jordknokleriet har jeg fået lavet fuglefoderpladsen klar - med foderautomaterne hængt ordentligt op i træet og stillet to fade med vand - og sandelig om ikke jeg har fået besøg af de første to mejser nu. Jubii. Har savnet at have fugle i haven.


Foderpladsen er også blevet til min plantebørnehave, da de jo helst ikke skal have for meget sol - og før stod de langs sydmuren. Desuden fik jeg også lige bundet min vældige clematis (som nok består af tre forskellige) op, efter tip fra Kirsten.

 

 Om lidt vil jeg indtage årets første måltid på terrassen - havde helt overset, at jeg har den mulighed her. I den gamle bolig var det så besværligt at spise udenfor, så jeg sjældent gjorde det. Hav en god aften :o)
 

  En bi på besøg i min alunrod.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar