onsdag den 29. juni 2011

Jubi - har fået min smukke geranium med mig

Jeg har vist et par gange tidligere givet udtryk for min store begejstring for geranium (storkenæb) og i særdeleshed den blå jeg havde i min tidligere have.

 Da jeg var ude i den gamle have for at grave planter op, var jeg ikke sikker på det var lykkedes mig at få begge mine geranier med mig - og i lang tid har jeg gået og troet, at jeg kun fik den lyserøde (!) med mig...

 

  Billede fra 9.6.09 ..men sandelig om ikke jeg også har fået min smukke blå med mig:

 Den bliver bare så flot:

  Billede fra 9.6.09

Den gang jeg gravede dem op, måtte jeg af pladshensyn på mc'en dele dem - så nu har jeg tre af de lyserøde og to af de blå.

Indtil videre står de dog i krukker, af den simple grund, at jeg stadig ikke ved, hvornår jeg får fat i jord.

I haven er der en del andre planter, jeg også tror er geranium, så har endnu en gang lånt bogen "Storkenæb" af Birgitte Husted Bendtsen på biblioteket, for nu vil jeg gerne finde ud af, hvilke geranier jeg egentlig har - så må vi se om det lykkes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar