lørdag den 25. juni 2011

Jo, det går ganske godt i min have :o)

To steder i haven står denne flotte "Dannebrogsfarvede" bunddækkeplante. Går ud fra den er fra slangeurt-slægten.

Den ene "klump" står op mod det lyserøde bed - så den får nok lov at blive stående, da det ikke ser så tosset ud - indtil videre da.

 Den anden "klump" står langs plankeværket, der hvor jeg skal have anlagt en sti, så den skal under alle omstændigheder flyttes. I første omgang bliver den flyttet til den "bunddækkehøj" jeg snart skal i gang med at etablere - og så ender en del af den nok også i flammebedet, når det en gang er blevet etableret.
 
 Jeg sætter stor pris på, at der nu også er andre farver i haven end kun de lyserøde - selvom bedet er blevet flot. De gule allium er sprunget ud - og er supersøde. Når de begynder at visne ned, flytter jeg dem nok til flammebedet, da deres gule farve nok er for kras til mit hvide/lysegule bed.

 Nedenunder kan man skimte bladene fra de Oxalis "Iron Cross" jeg også lagde. De skal naturligvis i det lyserøde bed - det kan blive flot med deres tofarvede løv, tror jeg. Omme i solsikkeparken sker der også en hel del.

 Mine solsikker skulle - ifølge posen - blive mellem 2-3 meter høj. De er dog kun omkring 1 meter høje +/- . De fleste af dem er også begyndt at sætte blomst, men de kan vel nå at vokse noget mere i højden inden blomsten er udsprunget, men ellers gør det nu heller ikke så meget.

Solsikker er kønne uanset højden :o)
 I drivudestuen går det også helt fint med tomaterne.
 De almindelige "Gemini" ses herunder:

...og her er cherrytomaterne:
 

 Jeg glæder mig til at kunne sætte tænderne i den første tomat :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar