fredag den 17. juni 2011

Horsens tur/retur

Det var så anden gang jeg var i Horsens, selvom første gang næppe kan tælle ret meget, eftersom vi kun gjorde et kort ophold i byen, dengang i '91 (27. september for nu at være helt nøjagtig) da vi var på vej til Pejsegården i Brædstrup for at se Smokie live :o)

Denne gang fik jeg så set byen - og noget af omegnen, mit første censorat var nemlig "ude på landet", godt og vel 20 km fra hvor jeg trådte mine første barneskridt - ret sjovt at jeg faktisk mødte en lærer, der havde haft min far som lærer - for mere end 40 år siden...! Verden er altså lille.
 Jeg trillede hjemmefra mandag omkring middagstid og lidt over 15 ankom jeg mit hotel.

Efter jeg var blevet indkvarteret gik turen så ned i byen, ned i Amaliegade, for nu at være lidt mere nøjagtig.

Jeg skulle nemlig besøge Susanne - noget vi har talt om et par år - og det var mindst lige så hyggeligt, som jeg havde forestillet mig.

 Det var superdejligt ikke bare at skulle sidde og hænge på hotellet efter endt arbejde, men at have et sted at kunne sidde og hyggesnakke.

 Shopping blev det - naturligvis - også til. Tirsdag eftermiddag rendte vi rundt nede i midtbyen i flere timer. Der var jo både en TIGER og en Søstrene Grene.... og så var der så også lige det her konditori, der serverede den lækreste jordbærkage, som blev indtaget ved et bord i gågaden.
 Onsdag blev det kun til en kort tur - det var jo alligevel begrænset, hvor meget jeg kunne slæbe hjem på mc'en og desuden var det meget mere afslappende bare at sidde i Susannes lejlighed og snakke :o) Og jeg skal love for vi fik brugt snakketøjet, hvis nogen ellers skulle være i tvivl om det...!

 Torsdag aften spiste vi så på Venezia - ganske lækker mad, omend vi var lidt skuffede over der slet ikke var lam på menuen. Vi blev nu godt mætte alligevel :o)

 Det var ikke fordi jeg fik taget ret mange billeder på turen - men her lidt indtryk fra Horsens midtby:
 Inden jeg satte kursen mod Sjælland i formiddags, trillede jeg en sidste tur forbi Susanne. Hun havde nemlig hæklet de sødeste grydelapper til mig i løbet af ugen og nåede lige at få dem færdige:
 De hænger nu klar til brug i mit køkken. Endnu en gang 1000 tak for dem, Susanne!

 Apropos katte, så var der en, der var ellevild af glæde over at se mig igen, han kunne slet ikke stå stille i sofaen af ren og skær begejstring over at have sin "moar" hjemme igen:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar