torsdag den 23. juni 2011

Lige om hjørnet...

...det er hvor SOMMERFERIEN er :o)

Ingen tvivl om, at det altid er dejligt at få sommerferie, der er altid meget ræs på i maj og juni, når man har afgangselever. Sidste år var jeg så smadret af alle de prøver, at jeg først begyndte at føle mig "klar" meget kort tid før ferien var slut.

Sådan bliver det ikke i år - jeg er ikke nær så træt i bærret - og til forskel fra sidste år (og de forrige syv somre) så bor jeg nu også et dejligt sted med masser af lys og luft - og ikke mindst - en have omkring mig, så det bliver noget helt andet.

 I denne min første sommer som husejer bliver jeg hjemme det meste af sommeren - der skal jo arbejdes i haven, siddes på terrassen og i det hele taget bare NYDES. Det er ikke fordi jeg har vildt mange haveprojekter for i ferien - udover at holde ukrudtet nede - men, som noget af det første skal jeg nu have plantet den smukke, smukke rose jeg fik som afskedsgave i går aftes, af den 9. klasse jeg har været så glad for at have de sidste tre år...og hvor jeg for første gang i mit 15-årige lærerliv, oplevede at få en klump i halsen og knibe en tåre eller to over at skulle sige farvel.

Det har jeg dælme aldrig prøvet før på trods af, at jeg har sagt farvel til klasser alle 15 år - og den slags plejer jeg at tage ret cool - men det fortæller vist ganske tydeligt, hvor meget jeg har holdt af den klasse.

Rosen skal naturligvis have plads i det, der med tiden skal blive til "Flammebedet". Det er en "Grand Palace" buketrose og jeg synes den har en fantastisk farve. Det er intet mindre end den bedste gave de overhovedet kunne give mig :o)
 Men nu - og de næste par timer frem - står den på rengøring af hytten, så der er rent og pænt, når jeg imorgen træder ind ad døren og har FERIE.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar