mandag den 28. september 2015

Godt fjorten dage tog det...

...før forkølelsen med dens tilhørende kraftige hoste + feber endelig fik lagt mig ned. Så, der er vel egentlig ikke så meget at sige til, at jeg har følt mig/føler mig træt som et ondt år.

Derfor har jeg heller ikke fået lavet ret meget i weekenden. Det var da kun fordi kæresten skrællede alle æblerne og tog opvasken af den store gryde, at æblemosen kom i hus.

Se lige her, hvor flotte æblerne så ud indeni:


Det blev til i alt 3 bøtter med æblemos. Det bliver dejligt til vinter at kunne tø en bøtte op og lave gammeldags æblekage (Du ved, den med flødeskum og makroner...mums)


Ellers er det meste af weekenden gået med at sove, sove og sove.

Når jeg har været vågen har jeg overførst lidt blogindlæg....nu mangler jeg "kun" tre dokumenter

Hvert dokument indeholder 90-300 blogindlæg; så skal jeg "blot" oprette nyt indlæg i Blogger, indtaste den angivne dato og tid...kopiere overskriften til overskriftsfeltet, kopiere teksten ind i tekstfeltet - huske at gøre det under html-fanen - tilrette billedlinks og udgive. Blogger tillader dog kun jeg overfører 50 indlæg om dagen...derefter skal jeg konstant bevise jeg ikke er en robot...så plejer jeg at stoppe dagens overførsel.

Af samme grund har jeg også en "arbejdsblog", så jeg kan overføre 2 x 50 indlæg om dagen.

Forleden kunne jeg derfor overføre 3-400 indlæg på Ildkattens Scriptorium, da de allerede var udgivet på arbejdsbloggen.

Når alle indlæg er blevet overført, kan jeg så gå i gang med at "redigere" dem fra en ende af (Februar 2004-marts 2013) Dvs. sætte teksten mere læsevenligt op, samt tilføje etiketter. Det er dog en sjovere opgave end at overføre dem.

Nå, det sidste blev vist temmelig teknisk...og nu er det alligevel tid til en lur, så jeg smutter. Hav en god mandag.

6 kommentarer:

  1. Det forklarer hvorfor der pludselig dukker gamle blogindlæg op fra dig.
    God bedring - du er godt i gang med vintersygdommene, kan jeg høre. Øv hvor er det træls for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg forsøger at undgå de gamle indlæg dukker op, men det er da muligt de dukker op i jeres blogrolls, når jeg offentliggør dem på Arbejdsbloggen....eller også er det kun når jeg ved en fejl ikke får den rigtige dato på?! Det ved jeg ikke.

      Er heldigvis ved at være i bedring nu, så tager atter på job i morgen. Det bliver rart at komme tilbage.

      Slet
  2. Hej Esther .Håber du er ved at være ovenpå igen..................for det er da en værre omgang du har reddet dig.
    Og al den teknik er da bare træls.men godt at få det hele på plads igen.
    Her er der også blevet lavet masser af æblemos...................viser mine tre bøtter i mit forrige indlæg.
    Skal lige have lavet en omgang til-men har da også syltet 12 glas rødbeder...................så er der også nogle til vennerne.
    Men mangler at lave saft af mine blå druer............det er lidt af en omgang.
    Rigtig god bedring til dig Knus Jette
    Men nyder det smukke vejr lige nu.Og det var et rigtig dejligt plantemarked i Lyngby i går.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      ja, det er træls at være syg...jeg kan virkelig ikke fordrage det.

      Du har godt nok også haft travlt, må jeg sige :)

      Slet
  3. Hej Esther, godt du er ved at være nogenlunde frisk igen. Det er så lækkert med æblemos fra egen have, det elsker jeg også. Men jeg er en lille dovenlas, jeg skærer bare æblerne i både og kommer dem i fryseren.
    Det du kalder din arbejdsblok er det en blok du ikke bruger offentligt men kun har til at ligge dine indlæg på?
    rigtig dejlig solskinsdag fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda

      I dag er den første dag, hvor jeg ikke mere har det min læge kalder "sub-feber", altså feber, men under de 38C. Hosten har jeg endnu, men den er slet ikke så slem mere.

      Arbejdsbloggen er også en offentlig blog, men jeg bruger den nu kun til at udgive de færdige "gamle" indlæg. Når jeg så har en bunke indlæg der, der har fået påført dato og tid, så kopierer jeg bloggen og smider dem på Ildkatten....og så sletter jeg dem på Arbejdsbloggen. Så nogle gange er den tom, andre gange er der indlæg.

      Hvis jeg kun havde en blog, så kunne jeg kun overføre 50 indlæg om dagen...ved at have to blogge kan jeg komme op på 100....og da jeg vist mangler mellem 400-1000 indlæg endnu (Har intet overblik, da dele af nogle af dokumenterne åbenbart er blevet kopierede to gange....!)

      Slet